برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

تحقیق در مورد گسترش مدیریت کشاورزی pdf دارای 27 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد گسترش مدیریت کشاورزی pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد گسترش مدیریت کشاورزی pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد گسترش مدیریت کشاورزی pdf :

گسترش مدیریت کشاورزی

مدیران کارهای زیادی انجام می‌دهند. آنها مسئو.ل بسیار ی چیزها هستند وآنها مسئولند مطمئن شوند که تجارت و سازماندهی چیزی را انجام می‌دهد که انتظار می‌رود انجام دهد. شغل یک مدیر تجاری، می‌تواند بعنوان هنر یا علم مشخص شود که ایده‌ها و روش‌ها و منابع را برای تولید و عرضه یک محصول به صورت سود آوری، ترکیب می‌نماید. این دیدگاه اهداف تجارت را به سود آوری محدود می‌نماید، اما هدف دیگر تنها در حد قانون هستند. دیگر اهداف شامل

افزایش سرمایه، اجتناب از بدهی، کاهش خواسته‌های کارگران، داشتن دوره‌های خانوادگی، بهبود محیط، و مشارکت در جمع می‌باشد. این اهداف و اهداف دیگر نشان می‌دهد که شغل یک مدیر می‌تواند بعنوان متخصص، هدایت و کنترل منابع محدود برای کسب اهداف با بازده ثابت، توصیف شود. این توصیف همچنین نشان می‌دهد که پول، زمین، کارگر و دیگر منابع همیشه محدود هستند. در این دید کلی، کشاورز با دیگر میران تفاوتی ندارد، پس اجازه دهید که کشاورز را مدیر کشاورزی بنمایم.

آنها شغلی پیچیده در جهانی پیچیده دارند. کتاب دایره المعارف اینسایکلوپد یتایی بریتانیکا (Encyclopedia Britannica) می‌گوید که مدیریت کشاورزی «تصمیم گیری و اجرای تصمیم است که در سازماندهی عملکرد زمین کشاورزی برای حداقل سود و محصول دخیل است» این کتاب همچنین می‌گوید که« کشاورزان منابع را تحت کنترل خود و به روش‌هایی مدیریت می‌کنند تا بیشترین حد ممکن از تصمیمات و عملکرد خود رضایت کسب نمایند.» من معتقدم که این تعریف،

تعریف مناسب تری برای آنچه که مدیران کشاورزی و خانواده ای آنها در تلاشند که در محیط امروز انجام دهند می‌باشد. یک لیست از فعالیت‌های یک مدیر و وظایف وی نگاه اجمالی و نظری کلی را به گستره مدیریت فراهم می‌سازد (شکل 1-1) یک مدیر کشاورزی نیاز دارد تا اطلاعات از علوم زیست شناسی فیزیکی و اجتماعی کامل و ترکیب نماید. یک مدیر کشاورزی باید؛ منابع را به دست آورد، سرپرستی کند و کنترل نماید که این منابع شامل منابع مالی، فیزیکی و

انسانی می‌باشد. بسته به نوع کشاورزی، یک مدیر کشاورزی باید موضوعات مختلف و متفاوت شامل ساختار خاک، میکروبیولوژی خاک و حشرات و علف‌های هرز، بیماری‌های گیاهان و جانوران، اکولوژی، ماشین آلات مدیریت، اقتصاد، مدیریت مالی، بازارهای تغذیه بین المللی، رهبری روانشاسی انسانی،

سازماندهی تجاری، قانون تجارت، ارتباطات و مشارکت باشد. شکل 1-1 نمونه ای از فعالیت‌های مدیریتی است که در کتاب مدیریت کشاورزی چه انجام می‌دهد. آمده است. (1989 کتاب سال کشاورزی، مدیریت کشاورزی، اداره کشاورزی ایالت متحده امریکا R.A میلیگان و B.F استانتون.بسیاری از افراد و مسئولیت‌ها، اهداف چند گانه دارند. برای کشاورزان، اهداف چند گاه دلیل این قسمت از حقیقت هستند که، کشاورزی اغلب هم یک فعالیت تولیدی و هم یک

فعالیت مصرفی است، که زندگی و کار به طور نزدیکی در هم تنیده شده اند. برخی اهداف می‌تواند با یکدیگر بدست آیند و برخی دیگر ممکن است با دیگری مغایرت داشته باشد، اهداف همچنین می‌تواند داخل دیگر اهداف، جای بگیرند. مثلا، شخصی ممکن است بخواهد در آمد خود را در محدودیت‌های زمانی برای

خانواده به حداکثر برساند و محیط را حفظ کند. اهداف همچنین ممکن است بعنوان رضایتمندی و نه به حداکثر رساندن بیان شود. افراد ممکن است برای مثال گزینه‌هایی را برای اقناع نیازهای مادی و به حداکثر رساندن ارزش خاص، انتخاب کنند. بسیاری از افراد اهداف درآمدی خود را با مشارکت وابسته به محیط خود و فعالیت‌های خانوادگی و باروهای دینی و اخلاقیاشان در تمامی هتمیماتشان، هماهنگ و متناسب می‌نمایند.هماهنگ کردن اهداف ممکن است همیشه بدون بی حرمتی به برخی، اصول اساسی دینی و سپس یک موازنه شخصی بین گفته، درآمد و زمان اشتراک انجام پذیری نباشد. مطمئنا، وزن‌ها و اهمیت‌های

متفاوت، اهداف متفاوت معرفی می‌نماید و بنابراین تناسبات، منبع، کشمکش‌های بسیاری در خانواده و تیم‌های مدیریت هستند. بنابراین مهارت‌های حل کشمکش هم مورد نیاز است. بدین علت که مهارت‌ها و دانش مورد نیاز بسیار گسترده هستند، مشاوران و راهنمایان در دسترس هستند. بنابراین یک مدیر نیاز ندارد که در تمامی زمینه‌ها، متخصص باشد. در حقیقت، یک شخص نیازی ندارد برای داشتن زمین خود، یک مدیر کشاورزی باشد، بسیاری از صاحبان زمین مدیران کشاورزی حرفه ای برای مدیریت زمین‌های کشاورزی خود استخدام می‌کنند. این متن مقدمه ای در مورد مهارت‌هایی است که تمامی این دانش را که به مدیریت درکار کشاورزی مربوط می‌شود، در بر دارد.
محیط کشاورزی:

مدیریت کشاورزی یک وظیفه پیچیده. و ضروری است. حرفه کشاورزی با تردید‌ها، الزمات، و تغییرات موقعیتی در محیطی نامساعد احاطه شده است. این محیط می‌تواند اینگونه توصیف شود که چهار مولفه اصلی دارد.: منابع، بازار خرید و فروش، روش سازمان‌ها، تکنولوژی
منابع:

منابع در دسترس یک کشاورز، کشاورزی را معنی می‌دهد. منابع شامل زمین، کارگر، سرمایه (مانند ماشین آلات، ساختمان‌ها، دام، و تجهیزات)، و مهارت‌های مدیریت بعلاوه، اعتبار قابل حصول و آب و هوا و شرایط جوی کشاورزی می‌باشد. منابع اطلاعاتی هم قسمتی از منابع کشاورزی است. منابع اطلاعات شامل، مجلات بولتن‌های جزی، کلوپ‌های خرید و فروش، مشاوران، خدمات مدیریتی کارمندان تروریج و دیگر مشاوران و شبکه وسیع جهانی (اینترنتی) می‌باشد. توانایی ابتکار شخصی یک کشاورز خود یک منبع بسیار مهم است. شاید اولین منبع تا سرمایه که باید لیست شود خود شما و مهارت‌ها و دانشی است که شما دارید.

خرید وفروش (بازار):
بازارها محل‌هایی هستند که در آن محصولات و تولیدات خرید و فروش می‌شوند. بازار محلی است که در آن قیمت کشف می‌گردد. اگر چه بازارهای کشاورزی بسته به کالا تا حدودی دارای نظم است اما قیمت‌ها مشخص و شناخته شده نیست. قیمت‌ها از طریق تولید کنندگان، تهیه کنندگان خریداران، فروشندگان و مشتریان هنگامی که با یکدیگر صحبت می‌کنند، اطلاعات رد و بدل می‌کنند مشخص می‌شود و برای آن زمان و آن مکان خاص قیمت‌ها پرداخته می‌شود. این بازیگران باهم نزدیکی اندازه، مسطح قیمت بازار را تعیین می‌نمایند. رقابت همسایگان، دیگر کشورها دیگر منابع غذایی و دیگر محصولات می‌تواند بر ارزش منابع کشاورزان در نتیجه بر انتخاب مدیرانه تاثیر می‌گذارد.

سازمان‌ها:
سازمان‌های بسیاری بر انتخاب‌های یک کشاورز تاثیر می‌گذارند. دولت فدرال با سیاست‌ها قوانین اغلب بعنوان بزرگترین سازمان شناخته می‌شود که بر کشاورزان تاثیر می‌گذارد. اگر چه دولت‌های ایالتی و محلی و ساست‌ها و قوانین آنها هم بر اعتبار، استفاده زمین، قرار دادها تاثیر می‌گذارد و بسیار از قسمتهای دیگر زندگی تجاری هم کشاورزان با میزان زیادی تحت تاثیر قرار می‌دهند قوانین محیطی، محدودیت‌های سازمانی مانند گروهایی جمعی، کلسیاها، حتی کافی شاپ‌ها برگزینه‌های بررسی شده و نهایتا انتخاب شده تاثیر می‌گذارند.

تکنولوژی:
تکنولوژی چیزی فراتر ماشین آلات است. این مورد شامل فرایندهای مکانیکی، فیزیکی، زسیت شناختی، و تکنیک‌هایی و اطلاعات و دانش مدیریت است که برای استفاده از آنها مورد نیاز است بسیاری از دانش آموزان- مهندسین پرورش دهندگان گیاهان، متخصصان خاک شناسی، متخصصان حیوانات، ژنتیک شناسان، آسیب شناسان گیاهی، تحلیل کنندگان سیستم، اقتصاددانان، متخصصان مدیریت تکنولوژی را به ما ارائه می‌دهند. انتخاب تکنولوژی گذشته، اکنون و آینده بر میزان تولید و در نتیجه موفقیت کشاورزی تاثیر می‌گذارد .

عملکردهای مدیریت:
مدیریت چهار عملکرد اصلی دارد، طرح ریزی، سازمان دهی، سرپرستی، کنترل، این موارد جدا و در عین حال به هم تبیده هستند.در هر تجارت با مدیریت خوب و مناسب، این چهار عملکرد، به صورت همزمان با برخی تفاوت‌ها درمیزان توجه به هر عملکرد، انجام می‌پذیرد. هنگامی که حرفه ای به طور کامل به نتیجه مطلوب می‌رسد.، سازماندهی و سرپرستی می‌تواند. تحت سلطه درآید، اما طرح ریزی و کنترل می‌تواند کم و بیش دلیل موفقیت آن حرفه باشد.

این عملکرد‌های مدیریتی نباید با عملکردهای تجاری اشتباه گرفته شود. عملکردهای تجاری شامل، تولید، بازاریابی، امور مالی و مدیریت پرسنل می‌باشد. این موارد در قسمتهای متفاوتی از تجارت یافت می‌شوند. عملکردهای مدیریت در قسمتهای مختلف تجارت به صورت، منفرد قرار نگرفته‌اند اما در هر چه عملکرد تجارت از مرحله تقشه ریزی به مرحله عمل می‌رسد. برای مثال در تولید محصولات کشاورزی، به برنامه ریزی (طرح ریزی) نیاز است تا تصمیم بگیریم که چه

محصولاتی را پرورش دهیم، سازماندهی برای جمع آوری فرآورده‌ها مهم است و سرپرستی برای تولید و خرید و.فروش محصولات مورد نیاز است وکنترل برای تصمیم گیری در این مورد که آیا استعمال حشره کش مورد نیاز است. همین طور، مدیریت مالی به برنامه ریزی نیاز دارد، سرپرستی را برای استفاده از اعتبار در زمان نیاز، لازم دارد و کنترل را برای چک کنترل این امر که روابط اعتباری صحیح مورد استفاده قرار گرفته است، نیاز دارد.در روابط تجاری کلی، یک مدیر کشاورزی یک مدیر کلی است، بدین معنی که، مدیری است که اگر نه برای همه، برای بسیاری از بخشهای حرفه (تجارت) مسئولیت دارد. بعنوان یک مدیر کلی، مدیر کشاروزی برای تمامی عملکردهای مدیریتی و تمامی عملکردهای تجاری مسئولیت دارد اگر چه مدیر به طور شخصی و از نظر فیزیکی تمامی، این عملکردها را انجام نمی دهد

برنامه ریزی:
برنامه ریزی مشخص کردن استراتژی مورد نظر و روند کار (که این طرح است) باری حرفه (تجارت) می‌باشد. فرایندهای اساسی برنامه ریزی معمولا مستلزم گام‌های زیر است.
1)ارزیابی اهداف و مقاصد صاحبان و مجریان تجارت (حرفه )
2) بررسی صعتی که کشاورزان در آن عمل خواهد کرد و اثر خواهد داشت.

3) آماده سازی لیستی از منابع کشاورزی موجود و تجزیه و تحلیل موقعیت کشاورزی در صنعت
4) انتخاب گزینه‌ها برای تجزیه و تحلیل شدن.
5) مشخص کردن محصولات فیزیکی و فرآینده‌های احتمالی برای هر گزینه

6) انتخاب قیمت‌هایی که برای محصولات و داده‌های تولیدی مناسب است.
7) محاسبه هزینه‌های مورد انتظار و بازده برای هر گزینه
8) تخمین زدن گسترده احتمالی و بالقوه قیمت‌ها وبازده بسته به تغییر پذیری قیمت‌ها، هزینه‌ها و محصولات.
9) تجزیه و تحلیل نتایج احتمالی گزینه‌ها

10) گسترش یک طرح اجرایی بر پایه نتایج احتمالی و اهداف و مقاصد تجارت (حرفه)، مدیر و یا صاحب کار)
همچنین قسمتی از طرح ریزی ایجاد استاندارد‌های کنترلی است معیاری که با آن مدیر می‌خواهد این امر را که برنامه تا چه حدی خوب اجرا شده است، ارزیابی نماید. بخش دیگری از برنامه ریزی پاسخ به نتایج کنترل قبلی است، که کنترل و بازتاب می‌باشد. به دلیل بازتاب، طرح‌ها ممکن است نیاز به تغییر داشته باشد به این علت که نتایج قبلی، نتایج مطلوب را فراهم ساخته اند. ابزار فرایند برنامه ریزی شامل بودجه‌ها، روش‌های تجزیه و تحلیل اقتصادی و اطلاعات در زمینه‌های فیزیکی و اکنش‌های گیاهان و جانواران است. زمین‌های کشاورزی بزرگتر کشاورزی پیچیده تر و جمعیت بیشتر نیاز برای استفاده از این ابزارها را رسما با نتایج کتبی افزایش خواهد داد.

هزینه‌ها
بودجه‌ها، ارزیابی مشروط از نتایج مورد انتظار بسته به اجرای یک طرح خاص یا گروهی از اعمال را گزارش می‌دهند. چهار نوع مهم وجود دارد:
1) هزینه‌های (بودجه‌های) کاری : هزینه‌های مورد انتظار و سودها برای کارهای خاص
2) بودجه‌ها (هزینه‌ها) ی کلی کشاورزی: هزینه‌های مورد انتظار و سودها برای گروه خاصی از اقدامات

3) هزینه‌های (بودجه‌های) جریان نقدی: یادداشتی از منابع نقدی که به داخل و خارج حوضه منتقل می‌شوند و در دروه‌های خاص لیست شده اند
هزینه‌های نسبی: یک لیست از آن قسمت از هزینه‌ها و سودیهای که انتظار می‌رود بسته به تغییر برنامه ریزی شده در این حرفه تغییر کند. ابزار اقتصادی شامل اصول میکرو اقتصادی و ماکرو اقتصادی تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری و دیگر ابزار مالی، پیش بینی قیمت‌ها، زمان بندی عملکردها، مدیریت احتمال خطر و دیگر تکنیک‌های توضیح داده شده در این متن می‌باشد. طرح‌ها بسته به طول افق فکری برنامه ریزی، مشکلات و قسمتی از حرفه که درگیر این امر است. متفاوتند معمولا، یک طرح شامل برخی سیاست‌های کلی، روش‌ها یا استراتژی‌هاست که باید اجرا شود و روش ‌های خاصی که دنبال می‌گردد. طرحهای موثر چندین عامل معمول دارد:

1) آنها بر پایه اهداف و مقاصد حصول پذیر بنا نهاده شده اند.
2) دانش, مهارت و علایق مدیر را منعکس می‌نمایند

3) کیفیت و کمیت زمین, کارگر و منابع سرمایه ای موجود برای مدیر را نشان می‌دهند
4) اطلاعات درباره عملکردهای قابل مقایسه و اجراهای قبلی در مزرعه و زمین کشاورزی را بررسی می‌کنند, اما برای هر زمین یا مزرعه خاص, به جای کپی برداری از عملکردها و مدل‌های دیگر منحصر به فرد هستند.
5) آنها بر پایه به انتظار آینده بنا نهاده شده‌اند نه تکرار صرف اعمال گذشته

6) آنها شامل مولفه‌های کوتاه مدت, میانه و بلند مدت هستند

7) آنها شامل استراتژی‌هایی برای مدیریت محصولاتلإ بازاریابی, سرمایه و پرسنل هستند.
8) آنها روش‌هایی را برای کنترل و ارزیابی موقعیت‌ها و نتایج فراهم می‌سازند که این امر کنترل عملرکرد مدیریت است)چ
9) آنها امور داری را حفظ کرده و طوری طراحی شده‌اند که هنگامی که اهداف منابع, دانش, انتظارات و موقعیت‌ها تغییر می‌کند می‌توانند تغییر کنند. همچنین خط مشی و بیان روش‌ها نتیجه برنامه ریزی می‌باشد آنها راهنمایی برای تصمییم گیری‌های عملی و کوتاه مدت هستند آنها, امور روزمره مرسوم را فراهم می‌سازند و در نتیجه بهره وری عملی را ایجاد می‌نمایند. بیان خط مش و روش‌ها به اجتناب از (ابداع دوباره چرخ) در هر زمان که تصمیمی گرفته می‌شود کمک می‌کند برنامه تغذیه برگزیده در یک مزرعه دامداری مثالی برای بیان خط مش و روش‌ها است.

با تصمیم گیری قبلی در مورد چگونگی تغذیه حیوانات در وزن‌ها و سطوح مختلف, تغذیه روزانه سریعتر و با بهره وری بیشتری نسبت به ارزیابی قیمت‌ها و نیازهای غذایی به صورت روزانه خواهد بود اینکه این بیان روش‌ها و خط مش‌ها رسما نوشته شده باشد و به صورت غیر رسمی مورد بحث قرار گیرد بسته به پیچیدگی و اندازه حرفه دارد.

سازمان دهی: سازماندهی مستلزم تملک و سازمان دهی زمین, کارگر, ماشنی آلات, دام, سرمایه و منابع مدیریتی لازم می‌باشد در این مورد است که چه کسی برای چه امری در این حرفه مسئول است و چه کسی به دیگر توضیح می‌دهد که این سازمان دهی مستلزم تشخیص جدول سازماندهی می‌باشد. همچنین سازماندهی مستلزم انتخاب این امر است که آیا این حرفه یک مالکیت شخصی, مشارکتی, شرکتی و یا دیگر اشکال قانونی می‌باشد.
سرپرستی:

سرپرستی طرح مورد انتخاب مستلزم زمین, کارگر, ماشین آلات, دام, سرمایه و منابع مدیریتی می باشد. این امر مستلزم سرپرستی فعالیت‌های فیزیکی زمان بندی تولید و بازاریابی و تجدید قوا, انتخاب, ترغیب کردن و سرپرستی منابع کارگری می‌باشد- که این مدیریت پرسنل است. یک سرپرست با نفوذ از رهبری مدیریت, هیئت نمایندگی, ارتباطات, انگیزه و گسترش پرسنل بعنوان ابتدایی مدیریت استفاده نماید
کنترل:

کنترل کردن عملکرد کشاورزی از دو بخش تشکیل شده است
1) مقایسه نتایج محقق شده طرح انتخابی با اهداف و مقاصد اولیه کار
2) در صورت نیاز انجام اعمال اصلاحی. ارزیابی اغلب در مورد بودجه, اسناد و صورتحساب‌های مالی انجام می‌پذیرد. اگر چه (ثبت اسناد) مهم است این امر تنها بخشی از مدیریت کنترل است بسیاری از کشاورزان علاقمند به ثبت اسناد تنها بعنوان یک ورقه ثبت امتیازها برای دانش مقدار پول هستند که آنها خرج کرده‌اند یا این امر را به واسطه اینکه لازم است. فرمهای مالیات درآمد پر کنند انجام می‌دهند. آنها تصور می‌کنند که بسیار دیر است که بر نتایج تاثیر بگذارد, بنابراین

کنترل ثبت اسناد برای اکثر افراد فعالیت کسل کننده است بنابراین بخش مهمی از مدیریت کنترل گسترش اندازه گیری گزینه‌ها و اثراتی است که می‌تواند نتایج خوب و بد را در هنگامی که طرح‌ها هنوز قابل تغییر است, پیش بینی نماید. هنگامی که ارزیابی حوزه‌های مشکلات را نشان می‌دهد. مدیر لازم است علت‌های ممکن برای این مشکلات را تشخیص دهد. علت‌ها ممکن است طرح‌ها یا اجراهای نامناسب باشد, استانداردهای یا معیارها یا موقعیت‌های نامناسب باشند یا تغیرات در نیروهای خارجی مانند اقتصاد, آب و هوا یا خط مش دولتی باشند. نهایتا, مدیر باید تصمیم بگیرد گه چه اعمالی کنترل موقعیت را دوباره ایجاد خواهد

نمود حتی اگر مشکلات قابل اصلاح نباشد, مدیر باید تصمیمات بگیرد که چه اعمالی برای بدست آوردن مجدد کنترل لازم و ضروری است. یک طرح کنترل درای اعمال اصلاحی است که بدست آوردن موقعیت‌هایی تخصص یافته است که در آن متغیرهای حساب شده خارج از گسترده (کنترل) کاهش مس یابند عملکرد, کنترل, یک چرخه را کامل می‌سازد که با طرح ریزی آغاز میشود یک مدیر کشاورزی ممکن است با هر سه عملکرد اگر تجارت در سطح کم باشد در هر روز برخودرد داشته باشد در مشاغل عظیم تر, انی عملکردها, ممکن است بین چندین کارمندان تقسیم گردد.
در این مورد اخیر, ارتباط میان عملکردها ضروری است

فرایند تصمیم گیری:
یک مشخصه استاندارد متن‌های در مدیریت کشاورزی, یک لیست از (مراحل) گام‌های تصمیم گیری است .(شکل 104) از آنجایی که این مراحل معمولا به صورت لیستی خطی نشان داده میشوند . اغلب تصور می‌شود که آنها بعنوان یک گروه از مراحل هستند که در نتاوبی از آغاز تا پایان دنبال می‌شوند. اگر چه, این امر همیشگی نیست. یک گروه از محققان تصمیم گیری را به عنوان یک فرایند چرخه ای (گروهی) توصیف کرده‌اند (مینتزبزگ, و تارت 1976) این فرآیند معمولا هنگامی که اطلاعات جدید کسب می‌شود و تناوبات تخمین زده شده و بررسی می‌گردد., حلقه‌های بسیار و مراحل واکنش دارد.
الگوی چهار چوب:

من و همکارم به اتکای مصاحبه با کشاورزان این الگوی سنتی از تصمیم گیری را اصلاح کردیم (اولمر, السون, و برمر 1998) بجای هشت عملکر،فرآیند تصمیم گیری ما ترکیبی از چهار مرحله زیر فرایند دارد. مراحل شناسایی مشکلات، توضیح مشکلات تجزیه و تحلیل و انتخاب و اجرا هستد. زیر فرایند‌ها جستجوی اطلاعات و توجه به آن طرح ریزی، تخمین زدن مراحل و ارزیابی و انتخاب و تحمل مسئولیت می‌باشند.

این الگو عنوان یک چهار چوب نه بعنوان یک لیست بهترین نوع به نظر می‌رسد. یک چهار چوب بهتر فرایند غیر خطی تصمیم گیری را منعکس می‌نماید. (این الگوی چهار چوب، اهداف و ارزش‌های یک کشاورز باید پیش از شروع فرایند تصمیم گیری توسعه داده شود مشاهدات (شامل شده در زیر فرایند جستجوی اطلاعات و توجه به آن قسمتی از هر مرحله است.) گسترش هدف قسمتی از زیر فرایند مراحل دیده می‌شود. کشاورز می‌داند که وی مسئول بدست آوردن

ارزش‌ها و اهداف است. این توجه چیزی است که فرایند را آغاز می‌کند. تحمل مسئولیت نیرویی است که پشت جستجو برای مشکلات و موقعیت‌ها، که فرایند را آغاز می‌کند. تحمل مسئولیت نیرویی است که پشت جستجو برای مشکلات و موقعیت‌ها توضیح مشکلات و گزینه‌های راه حل سنتی، ما مشخصه در تصمیم گیری کشاورزان دیدیم. اول به طور مداوم کشاورزان درک مشکلات خود ایده‌های انتخاب، طرح‌ها و انتظارات را هنگامی که اطلاعات جدید کسب می‌نمایند، روز آمد می‌کنند.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید