برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله ادغام اطلاعات مکانی تصویر آیکونوس و اطلاعات طیفی تصاویر اسپات pdf دارای 25 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ادغام اطلاعات مکانی تصویر آیکونوس و اطلاعات طیفی تصاویر اسپات pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ادغام اطلاعات مکانی تصویر آیکونوس و اطلاعات طیفی تصاویر اسپات pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ادغام اطلاعات مکانی تصویر آیکونوس و اطلاعات طیفی تصاویر اسپات pdf :

مقاله ادغام اطلاعات مکانی تصویر آیکونوس و اطلاعات طیفی تصاویر اسپات pdf که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار 1389 در برنامه ریزی و آمایش فضا (مدرس علوم انسانی) از صفحه 57 تا 81 منتشر شده است.
نام: ادغام اطلاعات مکانی تصویر آیکونوس و اطلاعات طیفی تصاویر اسپات
این مقاله دارای 25 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله ادغام تصویر
مقاله سنجش از دور
مقاله اطلاعات طیفی
مقاله اطلاعات مکانی
مقاله آیکونوس
مقاله اسپات

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
توسعه فناوری ماهواره های سنجش از دور، قابلیت زیادی در تولید تصاویر چند طیفی ایجاد کرده است. این تصاویر ویژگی های مکانی، طیفی و رادیومتری مختلفی دارند. امکان اخذ تصاویری که هم دقت طیفی و هم دقت مکانی بالایی داشته باشند، به دلیل محدودیت های عملی در ساخت سنجنده ها امکان پذیر نمی باشد. برای غلبه بر این مشکل می توان از فرایند ادغام تصاویر استفاده کرد. در این فرایند، اطلاعات مکانی از تصاویر با قدرت تفکیک مکانی بالا و اطلاعات طیفی از تصاویر با دقت طیفی بالا استخراج و با یکپارچه کردن آنها، تصویری با دقت مکانی و طیفی بالا ایجاد می شود. ادغام اطلاعات موجب افزایش کاربری آن شده، به نحوی که می توان به تصویر جدید با اطلاعات جامع تر دسترسی پیدا کرد. فرایند ادغام ایدئال فرایندی است که سبب تخریب اطلاعات طیفی نشده و ویژگی های طیفی را به طور کامل حفظ و خواص مکانی را به تصاویر چند طیفی اضافه کند. روش ها و الگوریتم های موجود برای ادغام تصاویر ماهواره های جدید به دلیل تغییراتی که در ماهواره ها صورت گرفته، کارایی لازم را ندارند (امکان ادغام تصاویر با نسبت دقت مکانی بیش از 6 را ندارند). در این صورت فراهم کردن روش های جدید ادغام برای تصاویر با نسبت دقت مکانی بالا (بیش از 10) لازم و ضروری می باشد.
در این مقاله الگوریتم جدیدی برای ادغام اطلاعات مکانی تصویر IKONOS با دقت مکانی یک متر و اطلاعات طیفی تصاویر SPOT با دقت مکانی 20 متر، معرفی شده است (نسبت دقت مکانی 20). این الگوریتم در سطح ویژگی بوده و بر اساس مدل شبکیه چشم می باشد.
مقایسه نتایج با چند الگوریتم مشهور IHS، HPF، PCA، موجک، و روش هیبرید موجک PCA- بر روی این تصاویر انجام شد. ارزیابی کیفی و کمی اطلاعات مکانی و طیفی تصاویر ادغام شده صورت گرفت، نتایج موید بهینه بودن الگوریتم پیشنهادی نسبت به روش های مذکور، از نظر حفظ اطلاعات طیفی و مکانی می باشد. یکی از ویژگی های بارز این روش پیشنهادی نیاز نداشتن به فرایند نمونه برداری مجدد است که در تمامی روش های قبلی اجتناب ناپذیر بوده و یک فرایند مخرب اطلاعات مکانی محسوب می شود.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید