برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله شناسایی و اولویت بندی مزیت های رقابتی محصولات کشاورزی استان آذربایجان غربی به منظور توسعه صادرات pdf دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله شناسایی و اولویت بندی مزیت های رقابتی محصولات کشاورزی استان آذربایجان غربی به منظور توسعه صادرات pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله شناسایی و اولویت بندی مزیت های رقابتی محصولات کشاورزی استان آذربایجان غربی به منظور توسعه صادرات pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله شناسایی و اولویت بندی مزیت های رقابتی محصولات کشاورزی استان آذربایجان غربی به منظور توسعه صادرات pdf :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: کنفرانس بین المللی توسعه و تعالی کسب و کار
تعداد صفحات: 13
نویسنده(ها):
هایده عبداله زاده – دانشگاه پیام نور،
وحید حاجیلو – دانشگاه آزاد اسلامی

چکیده:
هدف تحقیق حاضر شناسایی و اولویت بندی مزیت های رقابتی محصولات کشاورزی استان آذربایجان غربی به منظور توسعه صادرات می باشد. جهت گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته و مصاحبه با مدیران استفاده شده و همچنین جهت تعیین پایایی آزمون از روش آلفای کرونباخ استفاده وهمچنین جهت تعیین پایایی از نظرات متخصصین؛ خبرگان دانشگاهی و سازمانی و اساتید محترم راهنما و مشاور استفاده گردیده شد. نمونه آماری شامل111 نفر از مدیران و کارشناسان سازمان های جهاد کشاورزی، سازمان بازرگانی استان آذربایجان غربی؛ صادر کنندگان؛ کشاورزان و باغدارن برتر استان میباشد. نتایج حاصله از آزمون فرضیات بدین ترتیب بود که قابلیت های محیطی؛ قابلیت های ارتباطی؛ قابلیت های سازمانی و هوشمندی رقابتی بر مزیت رقابتی به منظور توسعه صادرات تاثیرگذار است نتایج حاصل از اولویت بندی شاخص های مزیت رقابتی به منظور توسعه صادرات با تکنیکAHPبه ترتیب، شامل هوشمندی رقابتی، قابلیتهای محیطی، قابلیتهای سازمانی و قابلیتهای ارتباطی شده است. همچنین نتایج حاصل از رتبه بندی محصولات صادراتی استان آذربایجان غربی به روشTOPSISنشانمی دهد که با توجه به ماتریس تصمیم گیری کارشناسان خبره نسبت به معیارهای اصلی پژوهش و 7 محصول مهم ، محصولات های سیب، عسل و زردآلود به ترتیب در رتبه های اول، دوم و سوم قرار دارند و بیشترین صادرات را داشته است


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید