پروژه دانشجویی تحقیق در مورد بورس در ایران تحت word دارای 32 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد پروژه دانشجویی تحقیق در مورد بورس در ایران تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی تحقیق در مورد بورس در ایران تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پروژه دانشجویی تحقیق در مورد بورس در ایران تحت word :
بورس در ایران
فهرست مطالب:
تاریخچه بورس اوراق بهادار:
بورس اوراق بهادار تهران در سال 1346 تاسیس گردید. این سازمان از پانزدهم بهمن ماه آن سال فعالیت خود را با انجام چند معامله بر روی سهام بانک توسعه صنعتی و معدنی آغاز کرد. در پی آن شرکت نفت پارس ، اوراق قرضه دولتی ، اسناد خزانه ، اوراق قرضه سازمان گسترش مالکیت صنعتی واوراق قرضه عباس آباد به بورس تهران راه یافتند. اعطای معافیت های مالیاتی شرکتها و موسسه های پذیرفته شده در بورس در ایجاد انگیزه برای عرضه سهام آنها نقش مهمی
داشته است. طی 11 سال فعالیت بورس تا پیش از انقلاب اسلامی در ایران تعداد شرکتها و بانکها و شرکتهای بیمه پذیرفته شده از 6 بنگاه اقتصادی با 2/6 میلیارد ریال سرمایه در سال 1346 به 105 بنگاه با بیش از 230 میلیارد ریال درسال 57 افزایش یافت. همچنین ارزش مبادلات در بورس از 15 میلیون ریال در سال 1346 به بیش از 150 میلیارد ریال سرمایه در سال1357افزایش یافت. در سالهای پس از انقلاب اسلامی وتا پیش از نخستین برنامه پنج سال توسعه اقتصادی ، دگرگونی های چشمگیری در اقتصاد ملی پدید آمد که بورس اوراق بهادارتهران را نیز در بر گرفت . نخستین رویداد ، تصویب لایحه قانون اداره امور بانک ها در تاریخ
17 خرداد 1358 توسط شورای انقلاب بود که به موجب آن بانک های تجاری و تخصصی کشور در چهار چوب 9 بانک شامل 6 بانک تجاری و3 بانک تخصصی ادغام و ملی شدند . چندی بعد و در پی آن شرکتهای بیمه نیز در یکدیگر ادغام گردیدند و به مالکیت دولتی در آمدند و همچنین تصویب قانون حفاظت و توسعه صنایع ایران در تیر 1358 باعث گردید تعداد زیادی از بنگاه های اقتصادی پذیرفته شده در بورس از آن خارج شوند . به گونه ای که تعداد آنها از 105شرکت و موسسه
اقتصادی در سال 1357 به 56 شرکت در پایان سال 1367 کاهش یافت . بدین ترتیب در طی این سالها بورس و اوراق بهادار دوران فترت خود را آغاز کرد که تا پایان سال 1367ادامه یافت . از سال 1368 ، در چهارچوب برنامه پنج ساله اول توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی تجدید فعالیت بورس اوراق بهادار تهران به عنوان زمینه ای برای اجرای سیاست خصوصی سازی ، مورد توجه قرار گرفت.
بر این اساس سیاست گذاران در نظر دارند بورس اوراق بهادار با انتقال پارهای از وظایف تصدی های دولتی به بخش خصوصی ، جذب نقدینگی و گرد آوری منابع پس اندازی پراکنده و هدایت آن به سوی مصارف سرمایه گذاری ، در تجهیز منابع توسعه اقتصادی و انگیزش موثر بخش خصوصی برای مشارکت فعالانه در
فعالیتهای اقتصادی نقش مهم و اساسی داشته باشد . در هر حال ، گرایش سیاست گذاری های کلان اقتصادی به استفاده از ساز و کار بورس ، افزایش چشمگیر شمار شرکتهای پذیرفته شده و افزایش حجم فعالیت بورس تهران را در بر داشت که بر این اساس طی سال های 1367 تا نیمه اول سال جاری تعداد بنگاه های اقتصادی پذیرفته در بورس تهران از 56 شرکت به 325 شرکت افزایش یافت .شرکتهای پذیرفته شده و شرکتهای فعال در بورس به دو دسته تقسیم می شوند.1 – شرکت های تولیدی 2 – شرکت های سرمایه گذاری شرکت های تولیدی معمولا به تولید کالای خاصی مبادرت می ورزند و در گروه صنایع فعال در
بورس قرار می گیرند ودر سازمان بورس بانام شرکت و کد خاص خود ، مشخص می شوند . اما شرکتهای سرمایه گذاری شرکت هایی هستند که به عنوان واسطه های مالی فعالیت میکنند. که این گونه شرکت ها یا فعالیت تولیدی ندارند ویا فعالیت آنها به گونه ای است که با کمک های مالی از طریق خرید سهام
شرکت های تولیدی و صنعتی و یا مجموعه ای از آنها به تولید و سرمایه گذاری این شرکت ها مبادرت می نمایند که بر این اساس در حال حاضر شرکت های سرمایه گذاری فعال در بورس 19 شرکت است و شرکت های تولیدی 298 شرکت می باشند . همچنین اکنون زمینه های لازم برای حضور شرکت های خدماتی نیز در بورس فراهم شده است .
شرایط مناسب هر فعالیت قانونمند در گرو حضور مجموعه قانونى منسجم و متناسب با آن فعالیت است. در بسیارى از موارد، کاستیهاى قانونى و مقرراتى، قانونگذار را بر آن میدارد که با طرح مقررات جدید ابعاد تازهترى براى فعالیت پدید آورد یا ابهامهاى قانونى موجود را برطرف سازد. از این رو، گاه مراجعه به مجموعههاى مطوّل، اما پراکنده قانونى، نشان میدهد که چگونه قانونگذار با پارهاى پیشبینیهاى هوشمندانه بستر قانونى مناسب براى تکوین و تداوم فعالیتهاى نوبنیاد را پدید آورده است.
آن چه در این مجموعه گرد آمده مجموعه مقرراتى است که در طى سالیان مختلف دهههاى اخیر، حوزه فعالیت بورس اوراق بهادار را درنوشته است. برخى از این مقررات، به طور مشخص، ماهیت، کارکردها و گستره عمل بورس اوراق بهادار را تعیین کرده و پارهاى نیز به نحوى از انحا فعالیت بازار متشکل سرمایه ایران را تحتالشعاع قرار داده است.
بر این اساس، از خلال مقررات و قوانین مختلف حاضر در مجموعه کنونى به روشنى میتوان بستر قانونى فعالیت بورس اوراق بهادار را شناسایى کرد. افزون بر این، باید توجه داشت که شناخت دقیق تنگناهاى محتمل قانونى، قبل از هر چیز مستلزم شناخت قوانین موجود و از خلال آن یافتن راهکارهاى مناسب براى حل آن معضلها و تنگناها است. از این رو، امید است انتشار این مجموعه، زمینهساز گسترش آگاهى از شرایط قانونى فعالیت بورس اوراق بهادار و نیز بحث و تبادل نظر در زمینه ایجاد قانون مناسبترى براى فعالیت بازار متشکل سرمایه ایران
50 شرکت برتر بورس
نام شرکت سرمایه تالار
بکاب شرکت صنایعجوشکاب یزد 7700000 فرعی
بکام کابل های مخابراتی شهیدقندی 300000000 اصلی
بموتو موتوژن 113400000 اصلی
پلوله شرکت گازلوله 225000000 اصلی
تایرا تراکتورسازی ایران 262500000 اصلی
تپکو تولیدتجهیزات سنگین هپکو 331500000 فرعی
تکنو تکنوتار 33000000 اصلی
ثمسکن سرمایه گذاری مسکن 1000000000 اصلی
خاور ایران خودرودیزل 972000000 اصلی
خبهمن گروه بهمن 3200000000 اصلی
خپارس پارس خودرو 1200000000 اصلی
خزامیا زامیاد 600000000 اصلی
خساپا سایپا 5250000000 اصلی
خشرق الکتریک خودرو شرق 105000000 اصلی
خصدرا صنعتی دریایی ایران 1500000000 اصلی
خکاوه سایپادیزل 600000000 اصلی
خودرو ایران خودرو 4500000000 اصلی
خوساز محورسازان ایران خودرو 150000000 اصلی
دپارس پارس دارو 70000000 اصلی
ستران سیمان تهران 721875000 اصلی
سفارود کارخانه فارسیت درود 56000000 اصلی
شاراک پتروشیمی اراک 750000000 اصلی
شبهرن نفت بهران 180000000 اصلی
شزنگ تجهیزنیروی زنگان 28000000 اصلی
شسم تولید سموم علف کش 10000000 فرعی
فاذر صنایع آذرآب 300000000 فرعی
فاراک ماشین سازی اراک 540000000 فرعی
فاسمین کالسیمین 195000000 اصلی
فالوم آلومتک 50000000 اصلی
فباهنر صنایع مس شهید باهنر 225000000 اصلی
فسرب ملی سرب وروی ایران 92000000 فرعی
کاذر فرآورده های نسوزآذر 100000000 اصلی
کروی توسعه معادن روی ایران 548625000 اصلی
وبشهر توسعه صنایع بهشهر)هلدینگ ( 1800000000 اصلی
وبیمه سرمایه گذاری صنعت بیمه 750000000 اصلی
وپارس بانک پارسیان 5000000000 اصلی
وپترو سرمایه گذاری پتروشیمی )هلدینگ ( 1820000000 اصلی
وتوس سرمایه گذاری توسعه شهری توس گستر 200000000 اصلی
وتوصا سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران 755040000 فرعی
وساخت سرمایه گذاری ساختمان ایران )هلدینگ ( 880000000 اصلی
وسپه سرمایه گذاری سپه 1495000000 اصلی
وصنا سرمایه گذاری گروه صنایعبهشهرایران 500000000 اصلی
وصندوق سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری )هلدینگ ( 4800000000 اصلی
وصنعت شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن 1500000000 اصلی
وغدیر سرمایه گذاری غدیر)هلدینگ ( 5062500000 اصلی
ولیز لیزینگ ایران 300000000 اصلی
ومعادن سرمایه گذاری توسعه معادن وفلزات )هلدینگ ( 1262250000 اصلی
ونفت سرمایه گذاری صنعت نفت )هلدینگ ( 571228824 اصلی
ونوین بانک اقتصادنوین 2000000000 اصلی
ونیکی سرمایه گذاری ملی ایران 2900000000 اصلی
چند اساس نامه:
آییننامه اجرایى قانون تأسیس بورس اوراق بهادار
درباره شوراى بورس (مصوب آذرماه اردیبهشت 1345)
ماده 1 شوراى بورس، به دعوت رئیس شورا، در مواقع ضرورى تشکیل جلسه خواهد داد.
ماده 2 تا زمانى که رئیس هیأت مدیره بورس تعیین نشده است، جلسههاى شوراى بورس، بدون حضور رئیس هیأت مدیره تشکیل میگردد.
ماده 3 جلسههاى شوراى بورس، با حضور دست کم شش نفر از اعضا، رسمیت خواهد یافت و جز در موارد مذکور در قسمت اخیر ماده (31) قانون تأسیس بورس اوراق بهادار، تصمیمهاى شوراى بورس، به اکثریت شش نفر، معتبر است.
ماده 4 شوراى بورس میتواند بر حسب ضرورت، یک نماینده ناظر براى نظارت در هیأت مدیره بورس و هیأت پذیرش اوراق بهادار اعزام کند و یا براى هر یک از دو هیأت مزبور، یک نماینده ناظر جداگانه تعیین نماید.
ماده 5 نماینده ناظر شوراى بورس، در صورتى که به تصمیمهاى هیأت مدیره بورس و هیأت پذیرش اوراق بهادار معترض باشد، باید ظرف مدت ده روز، اعتراضهاى خود را به طور کتبى به شوراى بورس گزارش دهد.
ماده 6 شوراى بورس میتواند هر گونه توضیحى را که لازم بداند، از هر یک از هیأتهاى مدیره و پذیرش بخواهد. هیأتهاى مزبور مکلفند توضیحهاى خواسته شده را در مدتى که از طرف شورا تعیین میشود، در اختیار شوراى بورس قرار دهند.
ماده 7 شوراى بورس، داراى دبیرخانهاى است که امور دفترى شوراى بورس و نیز تمام امور دفترى هیأت پذیرش و بررسیهاى مربوط به قبول یا رد اوراق بهادار شرکتهاى متقاضى، و نظارت یا حذف اوراق بهادار شرکتهاى پذیرفته شده در بورس را انجام خواهد داد. رئیس و اعضاى دبیرخانه را رئیس شورا معین مینماید و هزینههاى دبیرخانه، با توجه به ماده (10) آییننامه داخلى اجرایى هیأت پذیرش، به پیشنهاد رئیس شوراى بورس و تصویب شوراى پول و اعتبار، توسط بانک مرکزى جمهورى اسلامى ایران، پرداخت خواهد شد.
ماده 8 جریان امور مربوط به شوراى بورس، به ترتیبى که شورا لازم بداند، به اطلاع عموم میرسد.
آییننامه اجرایى هیأت پذیرش اوراق بهادار
(1) جلسههاى هیأت پذیرش اوراق بهادار تهران، به ریاست قائممقام رئیس کل بانک مرکزى جمهورى اسلامى ایران، و در غیاب او، به ریاست رئیس هیأت مدیره بورس، تشکیل میگردد.
(2) جلسههاى هیأت پذیرش اوراق بهادار تهران، به دعوت رئیس هیأت پذیرش، و در غیاب او، به دعوت رئیس هیأت مدیره بورس، تشکیل میشود. این دعوت، با ذکر دستور جلسه، دو روز پیش از تاریخ تشکیل جلسه، به هر یک از اعضاى هیأت و ناظر شوراى بورس در هیأت پذیرش، ابلاغ میگردد.
(3) هیأت پذیرش، از میان اعضاى خود یا دیگران، یک نفر را به سمت دبیر هیأت پذیرش انتخاب مینماید. صورتجلسههاى هر جلسه، توسط دبیر تنظیم میگردد و به امضاى رئیس جلسه هیأت پذیرش میرسد و در دفتر مخصوص ثبت میشود.
(4) جلسههاى هیأت پذیرش، با شرکت دست کم چهار نفر از اعضاى این هیأت، رسمیت مییابد. اخذ تصمیمها با رأى مخفى دست کم سه نفر از اعضاى حاضر در جلسه رسمى، معتبر است. اعضایى که نسبت به اوراق بهادارى که تقاضاى پذیرش آنها شده است داراى منافعى میباشند، باید ذینفع بودن خود را اعلام نمایند.
(5) تقاضاى پذیرش اوراق بهادار، باید به معرفى یکى از کارگزاران سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران، به هیأت مدیره بورس تسلیم شود. تقاضاهاى رسیده، با پیوستها و اطلاعاتى که طبق مقررات هیأت پذیرش، تعیین شده است، توسط هیأت مدیره بورس، براى رسیدگى و اتخاذ تصمیم، به هیأت پذیرش تسلیم میگردد. هیأت پذیرش، مکلّف است در کوتاهترین مدت که در هر حال نباید از دو ماه بیشتر شود، تقاضاى رسیده را رسیدگى کند و تصمیم خود را مبنى بر قبول یا رد آن، اعلام دارد.
(6) متقاضى و کارگزار معرف، از طرف رئیس هیأت پذیرش، دعوت میشوند تا در جلسهاى که براى رسیدگى به تقاضاى پذیرش اوراق بهادار مربوط به آنان تشکیل شده است، حاضر شوند و توضیحهاى لازم را بدهند. عدم حضور متقاضى و کارگزار، مانع از رسیدگى نیست.
(7) در صورت پذیرفته شدن اوراق بهادار مربوطه، رئیس هیأت پذیرش بیدرنگ، مراتب را به اطلاع ناظر شوراى بورس، هیأت مدیره بورس، کارگزار معرف و شخص متقاضى میرساند. همچنین در صورت رد اوراق بهادار یاد شده یا حذف آنها از فهرست نرخها، رئیس هیأت پذیرش موظف است طى گزارش کتبى مراتب را با ذکر دلیل، ابتدا به کارگزار معرف و شخص متقاضى و سپس به ناظر شوراى بورس و هیأت مدیره بورس اعلام نماید. تصمیمهاى هیأت پذیرش، تا ده روز از تاریخ اعلام
به هیأت مدیره بورس، در صورت اعتراض ناظر شوراى بورس یا نماینده هیأت مدیره بورس یا اشخاصى که تقاضایشان رد شده است و یا اوراق بهادار مربوط به آنان، از فهرست نرخها حذف گردیده است، قابل تجدیدنظر درشوراى بورس خواهدبود. تبصره: در صورت حذف اوراق بهادار از فهرست نرخها، تصمیم اتخاذ شده، بیدرنگ اجرا میشود و تقاضاى تجدیدنظر مانع اجراى آن نیست و در مورد پذیرش اوراق بهادار، انجام هرگونه معامله، به پس از انقضاى ده روز مهلت اعتراض، مشروط بر اینکه اشخاص مذکور در ماده (7) نسبت به قبول آنها اعتراض نکرده باشند، موکول میگردد.
(8) شوراى بورس حداکثر تا بیست روز پس از دریافت اعتراض، تقاضاى تجدیدنظر را رسیدگى میکند و رأى خود را صادر مینماید. رأى شوراى بورس، قطعى است.
(9) متقاضى نمیتواند پیش از انقضاى دوازده ماه تمام از تاریخ قطعى شدن رد تقاضاى پذیرش یا حذف اوراق بهادار از فهرست نرخها، دوباره تقاضاى پذیرش همان اوراق بهادار را از هیأت پذیرش بنماید.
(10) درج اوراق بهادار در فهرست نرخها، موکول به پرداخت حق پذیرش است که هر متقاضى پس از اعلام پذیرفته شدن اوراق خود و در صورت عدم اعتراض اشخاص مذکور در ماده (7)، باید ظرف چهارده روز از تاریخ انقضاى مهلت اعتراض، به طور کامل، پرداخت نماید. میزان حق پذیرش را، شوراى بورس تعیین میکند.
تبصره: چگونگى استفاده از وجوه دریافتى هیأت پذیرش، به موجب دستورالعمل جداگانهاى که به تصویب هیأت مزبور میرسد، تعیین میگردد.
آییننامه هیأت داورى بورس
موضوع مواد (17) و (18) قانون تأسیس بورس اوراق بهادار تهران
مصوب (9/2/69) شوراى بورس
ماده 1 هیأت داورى بورس، از یک نفر نماینده وزارت دادگسترى که از بین رؤساى شعبهها یا مستشاران دیوان عالى کشور انتخاب خواهد شد و یک نفر نماینده شوراى بورس و یک نفر نماینده اتاق بازرگانى و صنایع و معادن ایران، تشکیل میشود.
ماده 2 وزیر دادگسترى، از بین قضات دیوان عالى کشور و شوراى بورس، طبق بند (3) ماده (4) و اتاق، هر یک علاوه بر نماینده اصلى خود، یک نفر را نیز به عنوان عضو علیالبدل تعیین و معرفى مینمایند. عضو علیالبدل، درصورت غیبت عضو اصلى مربوط، در هیأت داورى بورس شرکت خواهد کرد.
ماده 3 به موجب ماده (17) قانون تأسیس بورس، ریاست هیأت داورى به عهده نماینده وزارت دادگسترى است و هیأت داورى میتواند از میان اعضاى خود، یک نفر را به عنوان نایب رئیس و یک نفر را به عنوان دبیر هیأت، براى مدت یک سال، انتخاب نماید. انتخاب مجدد آنها براى سمتهاى مذکور، بلامانع است.
ماده 4 رسیدگى به هرگونه اختلاف بین کارگزاران و همچنین فروشندگان و خریداران با کارگزاران بورس، و برعکس، که ناشى از معاملات بورس باشد، فقط در صلاحیت هیأت داورى بورس است.
ماده 5 رسیدگى به اختلافهاى ناشى از معاملههاى بورس، منوط به تقدیم درخواست کتبى است. مدعى باید موضوع اختلاف و خواسته خود را کتباً بیان کند و در قبال دریافت رسید کتبى، تسلیم دبیرخانه هیأت داورى بورس نماید. در درخواست رسیدگى، باید نام و نام خانوادگى و نشانى متداعین نوشته شود.
ماده 6 دبیر هیأت، با توجه به تعداد دعاوى ثبت شده و فوریت امر، بیدرنگ، اعضاى هیأت داورى را دعوت میکند هیأت داورى، با توجه به تاریخ ثبت درخواستها، رسیدگى و انشاء رأى مینماید. در صورتى که به علت کمبود وقت، رسیدگى و اعلام رأى در یک جلسه ممکن نباشد، هیأت داورى باید حداکثر ظرف سه روز، انشاء رأى نماید. تبصره: به منظور رسیدگى به درخواستها، هیأت داورى، دست کم یک بار در ماه، در محل سازمان بورس اوراق بهادار تهران، تشکیل جلسه میدهد.
ماده 7 جلسههاى هیأت داورى، با حضور نماینده وزارت دادگسترى و دست کم یک نفر دیگر از اعضا، رسمیت مییابد و تصمیمات هیأت، با رأى موافق نماینده وزارت دادگسترى و دست کم یکى دیگر از اعضاى هیأت داورى، معتبر است.
ماده 8 آراى هیأت داورى در برگهاى مخصوصى تنظیم میگردد و به امضاى اعضا میرسد. آراى صادره هیأت، به دو طرف ابلاغ میشود و پس از ده روز از تاریخ ابلاغ، قابل اجراست.
ماده 9 ابلاغ احکام صادره توسط هیأت داورى، طبق مقررات آیین دادرسى مدنى است.
ماده 10 اجراى احکام هیأت داورى بورس، به عهده ادارهها و دوایر اجراى ثبت میباشد. محکومله باید رونوشت یا فتوکپى حکم صادره را به انضمام تقاضانامه اجرایى مندرج در آییننامه اجراى مفاد اسناد رسمى و لازمالاجرا، به دبیرخانه بورس تسلیم نماید که از طریق دبیرخانه مذکور در تهران و شهرستانها، براى اجرا، به دوایر اجراى ثبت ارسال گردد. ادارهها و دوایر اجراى ثبت، مکلّفند وفق مفاد آییننامه مذکور، مبادرت به صدور اجراییه و اجراى حکم نمایند.
ماده 11 کارکنان و اعضاى ادارى دبیرخانه هیأت داورى بورس توسط سازمان بورس انتخاب و در محل سازمان مستقر میگردند. دبیرخانه هیأت داورى بورس، مکلّف است درخواستهاى رسیده را ثبت کند و پس از تشکیل پرونده، بیدرنگ، به نظر دبیر هیأت داورى بورس برساند. همچنین پس از رسیدگى و صدور رأى توسط هیأت داورى بورس، دبیرخانه نسخهاى از رأى را در پرونده ذیربط بایگانى میکند و نسخهاى از آن را به محکومله و محکومعلیه ابلاغ مینماید.
ماده 12 اعضاى هیأت داورى بورس، براى حضور در جلسههاى هیأت، حق حضورى دریافت خواهند کرد که به پیشنهاد رئیس شوراى بورس و تصویب شوراى بورس، تعیین میگردد.
ماده 13 آییننامه هیأت داورى بورس، به موجب اجازه حاصل از بند یک ماده (4) قانون تأسیس بورس اوراق بهادار تهران در 12 ماده و یک تبصره در جلسه مورخ 9/2/1369، به تصویب شوراى بورس رسید.
آییننامه انضباطى شرکتهاى پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
مصوب 30/6/1376 شوراى بورس
ماده 1 شرکت، موظف است به منظور حضور نماینده سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران در جلسههاى مجامع عمومى(عادى سالانه، عادى به طور فوقالعاده و فوقالعاده) دست کم ده روز پیش از تشکیل، کتباً دعوت به عمل آورد. مدارک ذیربط، به ویژه گزارش هیأت مدیره و حسابرسان و بازرسان قانونى به مجمع مزبور باید دست کم یک هفته پیش از تاریخ مجمع، به سازمان کارگزاران ارسال شود.
ماده 2 براساس مواد قانون تجارت و دیگر مقررات ذیربط، تصمیمات اتخاذ شده در مجامع عمومى عادى، فوقالعاده و عادى به طور فوقالعاده صاحبان سهام باید در جهت حفظ منافع و رعایت حقوق تمام سهامداران، به طور یکسان باشد. در ضمن، مجامع مزبور باید با حضور حسابرس و بازرس قانونى شرکت تشکیل شود.