برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مقاله خط مونتاژ موتور نیسان تحت word دارای 85 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله خط مونتاژ موتور نیسان تحت word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی مقاله خط مونتاژ موتور نیسان تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی مقاله خط مونتاژ موتور نیسان تحت word :

مقدمه:
شرکت نامکو مونتاژ کننده انواع موتور مورد نیاز شرکت مگاموتور می‌باشد که اقدام به استقرار استاندارد 16949 ISO/TS  جهت محصولات خود نموده است لذا مدیریت محترم عامل شرکت نامکو استقرار و پیاده سازی این استاندارد را از برنامه‌های استراتژیکی شرکت معرفی نموده‌اند.
استقرار این استاندارد بعهده نماینده مدیریت می‌باشد.
2- معرفی استاندارد 16949 ISO/TS:
این استاندارد، استاندارد سیستم مدیریت کیفیت و خاص صنایع خودروسازی است.
الزامات این استاندارد  مکمل الزامات و یا خواسته‌های مشخص شده برای محصول است هدف از این استاندارد تکوین یک سیستم مدیریت کیفیت به منظور ایجاد بهبود مداوم تاکید بر جلوگیری از شکست، کاهش انحرافات و تلفات در زنجیره تامین است. این استاندارد دیدگاه فرآیند گرایی دارد، بدین معنا که برای کارکرد اثر بخش یک سازمان فعالیت‌های مختلفی انجام می‌پذیرد که با یکدیگر در ارتباط و تعامل هستند فعالیتی که با استفاده از منابع و با مدیریت آن ورودی‌ها را به خروجی‌ها تبدیل می‌کند به عنوان فرآیند در نظر گرفته می‌شود. بکارگیری سیستمی از فرآیندها در درون یک سازمان همراه با مشخص کردن و تعامل این فرآیندها و مدیریت نمودن آنها رویکرد فرآیندگرا نامیده می‌شود.
استاندارد 2002: 16949  ISO/TS  شامل هشت بند اصلی می‌باشد که عبارتند از:
1- هدف و دامنه کاربرد.
2- مراجع قانونی.
3- اصطلاحات و تعاریف.
4- سیستم مدیریت و کیفیت.
5- مسئولیت مدیریت.
6- مدیریت منابع.
7- پدیدآوری محصول.
8- اندازه‌گیری و تحلیل و بهبود.
3- خلاصه‌ای  از گزارش:
گزارش فوق برای خط مونتاژ موتور نیسان نوشته شده است که متشکل از چندین ایستگاه اصلی و فرعی می‌باشد.
بدین صورت که در هر کدام از ایستگا‌ه‌ها قطعه‌ای از موتور مونتاژ شده و در پایام خط تولید موتور تکمیل و به اتاق تست برده می‌شود.
یادآوری می‌شود که موتور نیسان برای مدل‌های متفاوتی مونتاژ می‌شود مانند 140 160 . ARIC .

ایستگاه: شستشو و بادگیری
دستورالعمل
1) باز کردن شمع پلاستیکی پالت بلوک سیلندر
توجه:
1- کنترل بلوک از نظر زنگ زدگی
2) برداشتن بلوک سیلندر توسط بالا بر و فیکسچر مخصوص و استقرار بر روی رولر  خط تولید
توجه:
 1- کنترل سطوح دیگر بلوک از نظر زنگ زدگی .
2- کنترل بلوک از نظر شکستگی و کامل بودن مجموعه و عدم شکستگی قلاویز در رزوه‌های سطح محل نصب سینی جلو.
3- کنترل پیستون از نظر داشتن گریدپیستون وگرید میل لنگ.
4- کنترل فیکسچر بلند کردن بلوک.
3) جازدن جت روغن زنجیر موتور و کورکن روغن (با ابزار مخصوص) جلوی سیلندر ( در صورتیکه بلوک به صورت مجموعه نباشد)
 
توجه:
1- اطمینان از سوراخ بودن جت روغن زنجیر موتور.
2- جت روغن زنجیر موتور و کورکن جلوی سیلندر پس از مونتاژ باید هم سطح بلوک یا یک میلی متر داخل تر از سطح بلوک سیلندر باشد( mm1-0)
3- کنترل ابزار جازدن کورکن روغن
4- جازدن دو عدد پین موقعیت سینی جلوی سیلندر در جلوی سیلندر (با ابزار مخصوص)
توجه:
1- اطمینان از صحت جازدن پین موقعیت بطوریکه پین به اندازه mm 7-4 از  سطح بلوک بیرون قرار گیرد.
2- کنترل ابزار جازدن پین موقعیت جلوی سیلندر
تذکر:
جهت آماده سازی مجموعه پیستون مطابق با گرید سیلندر گرید پیستون های  بلوک در برگه ثبت گرید پیستون نوشته و به ایستگاه فرعی پیستون داده می شود.
5) برگرداندن بلوک سیلندر بطوریکه سطح کارتل به سمت بالا قرار گیرد. (سمت عقب بلوک به سمت دستگاه شستشو باشد.)
6) قرار دادن فاصله اندازه بلوک در قست کپه 1 (کپه جلوی بلوک)
7) انتقال دادن بلوک سیلندر به داخل دستگاه شستشو.
توجه:
1- قبل از اینکه بلوک سیلندر و قطعات دیگر به دستگاه شستشو منتقل گردد لازم است که دمای مایع شستشو   باشد.
تذکر: جهت تمیز شدن قطعات شستشو مطابق با جدول زیر محلول و مایع شستشو باید تهیه شود.
مواد مصرفی    مقدار مصرف
LUNOXMA2%3  SOLUTION    45kg  1200 دستگاه   
با مواد مصرفی مطابق با لیست اعلام شده واحد مهندسی    
8) بعد از شستشوی بلوک باید آن را باد گرفت
توجه:
1- قطعات باید کاملا خشک و تمیز شود.
9) جازدن مجموعه ساچمه ای روغن با (ابزار مخصوص) در محفظه فیلتر روی بلوک سیلندر ( در صورتیکه بلوک سیلندر به صورت مجموعه نباشد.)
توجه:
1- اطمینان از صحت مونتاژ مجموعه ساچمه روغن
2- کنترل ابزار مخصوص جازدن مجموعه ساچمه روغن
10) مونتاژ پیچ دو سر رزوه فیلتر (ابزار مخصوص) با گشتاور kgm5/2 -1/2( درصورتیکه بلوک سیلندر به صورت مجموعه نباشد.)
توجه:
1- اطمینان از صحت مونتاژ پیچ دو سر رزوه فیلتر روغن
2- کنترل ابزار مخصوص مونتاژ پیچ دو سر رزوه فیلتر روغن
11) مونتاژ لوله رابط بخاری بر روی بلوک سیلندر ( ابزار مخصوص) با گشتاور kgm 2/5-4/3 (در صورتیکه بلوک به صورت مجموعه نباشد.)
تذکر: لازم است که هنگام مونتاژ باید رزوه لوله رابط آب را لاکتایدازد.
نوع مواد مصرف    واحد مصرف
TB1215    gr2/0
توجه:
1- اطمینان از صحت مونتاژ لوله رابط آب
12) جازدن کورکن عقب (ابزار مخصوص) در سمت عقب سیلندر ( در صورتیکه بلوک به صورت مجموعه نباشد)
توجه:
1- اطمینان از صحت مونتاژ کورکن عقب بطوریکه کورکن به اندازه mm 1-0 از سطح بلوک داخل تر باشد.
2- کنترل ابزار جازدن کورکن عقب
** در صورتیکه بلوک به صورت مجموعه کامل باشد لازم است کلیه پارامترهای کنترلی اعلام شده بندهای  3-9-10-11-12-13- توسط اپراتور چک و بازبینی گردد.
13) بازکردن شمع پلاستیکی پالت میل لنگ
توجه:
1- کنترل میل لنگ از نظر زنگ زدگی
14) گذاشتن پالت حمل میل لنگ بر روی رولر
15) برداشتن میل لنگ  وگذاشتن در داخل حمل میل لنگ
توجه:
1- کنترل دقیق میل لنگ از نظر زنگ زدگی و در صورت مجموعه بودن کنترل قطعات مونتاژ شده.
16) انتقال پالت حمل میل لنگ به داخل دستگاه شستشو
17) پس از شستشو بادگیری میل لنگ ها
توجه:
1- میل لنگ باید کاملاً خشک و تمیز باشد.
18) برداشتن مانیفولد دود و  در دو گذاشتن بر روی رولر دستگاه شستشو
19) پس از شستشو برداشتن ماینفولد دود از رولر شستشو و انتقال به پالت
20) بادگیری مانیفولد دود پس از شستشو
توجه:
1- کنترل قطعه از نظر زنگ زدگی
2- در موقع گذاشتن مانیفولد دود در پالت و یا رولر شستشو باید دقت شود که پیچ های دو سر رزوه دفرمه نگردد.
3- در موقع گذاشتن مانیفولد دود پالت لازم است در لابلای مانیفولدها مقوا و یا جدا ساز قرار داده شود.
4- کنترل مانیفولد دود از نظر تمیزی و خشک بودن
** شستشوی قطعات ذیل قبل از مونتاژ الزامی می باشد.
1- مجموعه پیستون و رینگها (در صورتیکه  پیستون CKD باشد)
2- مجموعه فلایویل (در صورتیکه که فلایویک قطعات CKD باشد.) قطعات منفصله خرید
خارجی
توجه:
1- کنترل میل لنگ از نظر کثیف بودن رور نالها و زنگ زدگی در قسمت ژور نالها، در صورت کثیف بودن سریعاً به اپراتور ایستگاه شستشو اطلاع و قطعه کثیف با کهنه تمیز و یا به ایستگاه شستشو منتقل شود.
1) مونتاژ نمودن بوش مسی ته میل لنگ با ابزار مخصوص
توجه:
1- بوش مسی در هنگام مونتاژ به صورت پرس فیت در محل خود باید مونتاژ شود لق بودن بوش پس از مونتاژ و یا به سختی جا رفتن بوش قابل قبول نیست.
2- کنترل بوش پس از مونتاژ از نظر پلیسه کردن لبه و راحت جا رفتن شفت
3- کنترل ابزار مخصوص
2) مونتاژ کورکن میل لنگ (ابزار مخصوص مغناطیسی) در موقعیتهایی که مشخص شده است. ( در صورتیکه میل لنگ به صورت مجموعه نباشد)
3) بعد از مونتاژ کردن کورکن میل لنگ باید سر سوراخی که ساچمه یا کورکن در آن قرار گرفته است با ابزار پرچ کن، پرچ شود (در صورتیکه میل لنگ به صورت مجموعه نباشد)
تذکر: لازم به ذکر است که باید ساچمه تا انتهای محفظه کوبیده شود.
توجه:
1- کورکن میل لنگ پس از مونتاژ باید به میزان 5/1 میلی متر از سطح محل قرار خود روی میل لنگ داخل تر قرار گیرد.
2- پس از پرچ کردن دهانه محل قرار میل لنگ قطر دهانه باید کمتر از 6/5 میلی متر باشد
3- کنترل ابزار مخصوص جازدن کورکن و ابزار پرچ کن کورکن
1) مونتاژ 3 عدد خار سر میل لنگ (ابزار مخصوص مغناطیسی- ابزار مخصوص مونتاژ)
2) مونتاژ چرخ زنجیر سر میل لنگ به صورتیکه مشخص شده است (شیار کناره قطر داخلی به سمت داخل)
3) مونتاژ چرخ دنده پمپ روغن سر میل لنگ به صورتیکه مشخص شده است (شیار کناره قطر داخلی به سمت داخل)
4) قرار دادن ضربه گیر سر میل لنگ
توجه:
1- خار سرمیل لنگ در هنگام مونتاژ به صورت پرس فیت در محل خود باید مونتاژ شود لق بودن خارپس از مونتاژ و یا به سختی جارفتن کنار قابل قبول نیست.
2- انطباق چرخدنده اویل پمپ و چرخ زنجیر به صورت جذب روان بر روی میل لنگ بوده (استفاده از چکش پلاستیکی برای مونتاژ مجاز است لق بودن و یا به سختی جار رفتن چرخ دنده اویل پمپ و چرخ زنجیر قابل قبول نیست.
3- کنترل ابزار مخصوص
4- کنترل مجموعه میل لنگ از نظر مونتاژ قطعات منفصله (در صورت مجموعه بودن)
توجه:
1- کنترل بلوک سیلندر از نظر کثیف بودن و زنگ زدگی سطوح جانبی و داخل سیلندر و ژور نالهای بلوک، در صورت کثیف بودن سریعاً به اپراتور ایستگاه شستشو اطلاع و قطعه کثیف سریعا از خط خارج شود
2- کنترل بلوک از نظرشگستگی قلاویز در رزوه‌های محل نصب کارتل
3- کنترل کپه پنج بلوک از نظر داشتن سوراخ تخلیه روغن و دارا بودن شیار محل نصب کاسه نمد تیغه ای
ایستگاه: فرعی پیش مونتاژ                   
مرحله: شستشو
1) مونتاژ 4 عدد پیچ مانیفولد دود با 4 عدد واشر تخت
2) مونتاژ 10 عدد پیچ سر سیلندر با 10 عدد واشر تخت
3) مونتاژ 8 عدد پیچ درب سوپاپ با 8 عدد واشر لاستیکی.
4) مونتاژ 4 عدد پیچ مانیفولد هوایا 4 عدد واشر تخت.
ایستگاه: فرعی سرسیلندر
1) بیرون آوردن سرسیلندر از داخل کارتن و قرار دادن بر روی رولر دستگاه شستشو
توجه:
1- اطمینان از کامل بودن مجموعه (کپه ها- کورکن ها- پیچ کپه ها)
2- کنترل قطعه از نظر سالم بودن و عدم شکستگی -ترک-مک در سر تحتانی سر سیلندر -پلیسه داشتن
3- کنترل از نظر ماشینکاری (صافی- سطوح- سوراخکاری- قلاویز کاری)
2) انتقال دادن سر سیلندر به داخل دستگاه شستشو
3) بعد از شستشوی سر سیلندر  باید آن را باد گرفت.
توجه:
1- قطعه باید کاملاً خشک و تمیز شود.
5) قرار دادن پالت حمل میل با دامک بر روی رولر دستگاه شستشو و قرار دادن میل بادامک بر روی پالت
توجه:
1- کنترل قطعه از نظر زنگ زدگی- مک در سطوح ماشینکاری
6) انتقال دادن پالت حمل میل بادامک به داخل دستگاه شستشو
7) بعد از شستشوی میل بادامک باید آن را باد گرفت
توجه:
1-     قطعه باید کاملا خشک و تمیز شود.
مرحله مونتاژ: کاسه نمد گیت سوپاپ و مجموعه سوپاپ و فنر سوپاپ و شمع‌ها
1) باز کردن پیچ های کپه های سر سیلندر بوسیله ابزار بازی
2) جدا کردن  کپه ها از روی سرسیلندر در صورت نیاز با وارد کردن ضربه ای آرام به روی کپه ها بوسیله چکش و قرار دادن، آن داخل پالت مخصوص حمل کپه ها
تذکر: هنگام جدا کردن کپه ها از روی سر سیلندر اگر بوش موقعیت روی کپه یا سر سیلندر باقی بماند مشکلی نمی باشد.
3) حک کردن یک شماره روی کلیه کپه ها و سر سیلندر جهت جلوگیری از هر گونه اشتباه لازم به ذکر است که شماره ها را می توان توسط ماژیک بر روی کپه ها و سرسیلندر نوشت
4) قراردادن 8 عدد نشیمنگاه پایین فنر داخلی سوپاپ
5) مونتاژ هشت(8) عدد کاسه نمد گیت سوپاپ
تذکر: باید از روغن جهت مونتاژ کاسه نمد گیت سوپاپ استفاده نمود.
ماده مصرفی    SAE10W30    مقدار مصرف    gr/1 4
مواد مصرفی مطابق جدول ارائه شده واحد مهندسی مگاموتور
6) مونتاژ 4 عدد سوپاپ هوا 4 عدد سوپاپ دود بر روی سر سیلندر لازم به ذکر است که باید قبل از مونتاژ سوپاپ های دود و هوا باید سر ساق را آغشته به روغن نمود.
ماده مصرفی    SAE10W30    مقدار مصرف    1gr/1
 7) پس از انتقال مجموعه سر سیلندر و سوپاپها بر روی فیکسچر فنر جمع کن و آزاد کردن پدال فیکسچر جهت جلوگیری از پایین آمدن مجموعه هنگام جمع کردن فنرهای سوپاپ
8) قرار دادن هشت عدد(8) نشینگاه پایین فنر خارجی سوپاپ روی سرسیلندر
9) قرار دادن هشت عدد(8) مجموعه فنر داخلی و خارجی روی سوپاپ های سر سیلندر
تذکر: باید مجموعه فنر را طوری روی سوپاپ سر سیلندر قرار داد که علامت رنگ زرد در پایین قرار گیرد.
10) قرار دادن هشت عدد(8) نشینگاه بالای روی فنرها
11) قراردادی هشت جفت (8) خار دو تکه بر روی نشینگاه وسپس فشرده کردن ابزار و پدال برای مونتاژ
12) قفل کردن پدالها و هدایت آن به ایستگاه دیگر
13) مونتاژ چهار عدد (4) شمع بر روی سرسیلندر با گشتاور kgm 3-5/1
نکات کنترلی:
1- کنترل سر سیلندر و اطمینان از عدم وجود خراش و خرابی بر روی سر سیلندر
2- اطمینان از باز بودن سوراخهای مانیفولد توسط هدایت باد بوسیله نازل
3- اطمینان از تمیز بودن سر سیلندر
4- اطمینان از صحت مونتاژ سوپاپها و گیت های سوپاپ
5- اطمینان از صحت مونتاژ فنرها بر روی سوپاپهای سر سیلندر
6- اطمینان از صحت گشتاور شمع‌ها
مرحله مونتاژ: اسبکها بر روی میل اسبک و مونتاژ مجموعه بر روی سر سیلندر
1- قرار دادن پایه میل سوپاپ مرکزی بر روی فیکسچر
2- قرار دادن میل سوپاپ دود و میل سوپاپ هوا داخل کپه مرکزی
3- قرار دادن 2 عدد فنر بر روی میل سوپاپ دود (دو طرف کپه) و قرار دادن یک عدد اسبک 2 و اسبک 3 بر روی میل سوپاپ هوا (دو طرف کپه)
4- قرار دادن یک عدد اسبک 2 و اسبک 3 بر روی میل سوپاپ دود (دو طرف فنرها) و قراردادن دو عدد فنر بر روی میل سوپاپ هوا (دو طرف اسبکها)
5- قرار دادن دو عدد پایه میل سوپاپ 4 و 2 بر روی میل سوپاپها
6- قرار دادن چهار عدد پیچ داخل سوراخهای پایه های میل سوپاپ
7- قرار دادن یک عدد اسبک و اسبک 4 بر روی میل سوپاپ دود
(دو طرف پایه ها) و دو عدد فنر بر روی میل سوپاپ هوا (دو طرف پایه ها)
8- قراردادن دو عدد فنر برروی میل سوپاپ دود (دو طرف اسکبهای 4و1) و قرار دادن اسبک 1 و اسبک 4 برروی میل سوپاپ هوا (دو طرف فنرها)
9- قراردادن پایه جلو میل سوپاپ و پایه عقب میل سوپاپ برروی میل سوپاپها
10- قرار دادن 4 عدد پیچ داخل سوراخهای پایه جلو و عقب میل سوپاپ
11- قراردادن میل سوپاپ بر روی بلوک سیلندر بطوریکه پین موقعیت میل سوپاپ در سمت جلوی سرسیلندر قرار گیرد.
تذکر: قبل از قراردادن میل سوپاپ باید نشیمنگاه آن را روی سر سیلندر روغنکاری نمود.
مواد مصرفی        SAE10W30 مقدار مصرف CC8
تذکر: در صورتیکه پین موقعیت بر روی میل سوپاپ مونتاژ نشده باشد باید پین را بر روی میل سوپاپ مونتاژ نمود.
بطوریکه پین به اندازه 6 میلی متر بیرون از سوراخ میل سوپاپ (نشیمنگاه خود) قرار گیرد.
12- قرار دادن مجموعه اسبکها و میل اسبکها و پایه میل سوپاپهای مونتاژ شده بر روی سر سیلندر
13- بستن 10 عدد پیچ به ترتیبی که مشخص شده است و با گشتاور kgrm 2/2 – 8/1
تذکر1: بعد از قرار دادن میل سوپاپ باید از نرم چرخیدن آن اطمینان حاصل نمود همچنین باید پین موقعیت در پایین ترین نقطه خود قرار گیرد.
تذکر2: بعد از قرار دادن مجموعه اسبکها و پایه میل سوپاپها روی سرسیلندر باید پایه‌ها کاملا بر روی پین موقعیت قرارگیرد لذا در صورت نیاز می توان با وارد کردن ضربه‌ای بوسیله چکش مسی از درست جا افتادن آنها اطمینان حاصل نمود.
نکات کنترلی
1- اطمینان از صحت مونتاژ پین سر سیل سوپاپ
2- اطمینان از صحت عملکرد میل سوپاپ به طوریکه به نرمی بچرخد.
3- اطمینان از صحت جازدن اسبکهای دود و هوا
4- اطمینان از صحت گشتاور پیچ های پایه های میل سوپاپ
5- اطمینان از صحت روغنکاری نشیمنگاه میل سوپاپ بر روی سر سیلندر
مرحله: فیلرگیری، مونتاژ پیچ دو سر رزوه
1- اطمینان از اینکه پین میل سوپاپ در پایین‌ترین نقطه خود قرار گرفته است
2- فیلر گیری اسبکهای 4و3 هوا و 2و4 دود بوسیله پیچ گوشتی
جدول اندازه گیری فیلر
موتور گرم باشد    موتور سرد باشد    
05/0  3/0

5/27~22    ورودی
05/0 3/0

29~24    خروجی
3- محکم کردن مهره های اسبکهای 4و3 هوا و 2و4 دود با گشتاور  kgm 3/2-7/1
4- چرخاندن میل سوپاپ بطوریکه پین موقعیت در بالاترین موقعیت خود قرار گیرد.
5- فیلر گیری اسبکهای 2و1 هوا و 3 و 1 را دود بوسیله پیچ گوشتی
6- محکم کردن مهره های اسبک 2و1 هوا و 3و1 دود با گشتاور  kgm 3/2-7/1
تذکر: هنگام فیلر گیری باید از صحت ضخامت فیلر با توجه به جدول اندازه فیلرها، اطمینان حاصل نمود همچنین باید از عدم وجود ترک بر روی فیلر اطمینان حاصل نمود.
نکات کنترلی:
1- اطمینان از صحت ضخامت فیلر هوا و دود با توجه به جدول اندازه فیلرها و همچنین عدم خرابی ظاهری بر روی فیلر
2- اطمینان از صحت فیلر گیری
3- اطمینان از صحت گشتاور مهره های اسبک
7) مونتاژ 4 عدد پیچ دو سر رزوه مانیفولد دود
8) مونتاژ 2 عدد پیچ دو سر رزوه مانیفولد هوا
9) مونتاژ 2 عدد پیچ دو سر رزوه پمپ بنزین
نکات کنترلی:
1- طول بزرگتر پیچ باید به سمت بیرون باشد.
ایستگاه: میل لنگ و یاتاقان‌گذاری
مرحله: یاتاقان‌گذاری کپه‌های ثابت و بلوک سیلندر
1) قرار دادن پالت حمل کپه بر روی بلوک سیلندر
2) باز کردن ده عدد پیچ کپه های ثابت و جدا کردن کپه های ثابت
تذکر:
جدا نمودن کپه یاتاقان ها در صورت لزوم با ضربه زدن آرام بوسیله چکش و بیرون آوردن کپه ها و قرار دادن آنها داخل پالت حمل کپه
توجه:
1- پس از جدا نمودن کپه های ثابت لازم است محل کپه یا تاقان ها، سوراخهای روغن روی ژور نالهای بلوک، محل قرار صافی روغن باد گرفته و کاملاً خشک وتمیز شود.
2- کنترل بلوک سیلندر از نظر کثیف بودن و زنگ زدگی سطح جانبی و داخل سیلندر  و ژورنالهای بلوک، در صورت کثیف بودن سریعاً به اپراتور ایستگاه شستشو اطلاع و قطعه کثیف سریعا از خط خارج شود.
3- کنترل بلوک از نظر شکستگی قلاویز در رزوه های محل نصب کارتل
4-کنترل کپه پنج بلوک از نظر داشتن سوراخ تخلیه روغن و دارا بودن شیار محل نصب کاسه نمد تیغه ای
3) انتخاب نمودن یاتاقانهای ثابت مطابق با شماره گرید قطر کپه میل لنگ مطابق جدول:
 
 
شماره کپه ثابت بلوک سیلندر
1,2    2    1    گرید قطرکپه میل لنگ
سایز استاندارد    سایز بزرگتر    سایز استاندارد    نوع یاتاقان انتخابی
تذکر: برای سایز استاندارد مارکی روی یاتاقان وجود ندارد و همچنین برای سایز بزرگتر روی یاتاقان رنگ آبی می باشد.
4) کار گذاشتن یاتاقانهای ثابت انتخاب شده داخل بلوک سیلندر بطوریکه ناخنی آن داخل شیار بلوک قرار گیرد.
تذکر: هنگام مونتاژ یا تاقانهای فوق باید به سوراخ روی یاتاقان دقت نمود به طوریکه سوراخ روی یاتاقان در راستای سوراخ نشیمنگاه خود قرار گیرد.
تذکر: جهت جازدن یاتاقانهای بلوک سیلندر و کپه ها در صورت لزوم باید چکش پلاستیکی روی یاتاقانهای ثابت ضربه زد.
5) جا زدن یاتاقانهای کپه ها
تذکر: یاتاقانهای کپه 3 دارای دو سایز استاندارد و بزرگتر می باشد:
توجه:
1- صحت اطمینان از انتخاب گرید یاتاقان (یاتاقان های کپه بلوک نه دارای شیار روغن و نه دارای سوراخ روغن هستند).
2- کنترل اینکه یاتاقان در محل خود قرار گرفته باشد.
مرحله مونتاژ: نگهدارنده صافی روغن (ضربه گیر)
1) مونتاژ صافی روغن و نگهدارنده صافی روغن (ضربه گیر) بوسیله دو عدد پیچ با گشتاور  kgm 8/0 -4/0
تذکر: جهت بستن پیچها باید  از  loctite استفاده نمود.
مواد مصرفی (242/loctite و یا 542 loctite مقدار مصرف :  1/gr 1/0  (در صورت استفاده از سیل خشک بر روی پیچ نیازی به استفاده از سیل مایع نیست).
مواد مصرفی مطابق جدول ارائه شده واحد مهندسی مگاموتور
1- اطمینان از صحت اینکه مجموعه شبکه صافی روغن درست در موقعیت خود قرار گرفته باشد.
2- اطمینان از صحت اینکه صفحه گیر کاملا برروی صافی روغن قرار گرفته و کاملا در  محل خود نصب شده است.
3- کنترل ابزار چهار سو و آچار بادی
مرحله مونتاژ: میل لنگ و کاسه نمد بر روی بلوک سیلندر
1) روغنکاری روی یاتاقانهای بالایی (بلوک سیلندر)
نوع روغن مصرفی :   SAE10w30 مقدار روغن مصرفی cc12
تذکر: قبل از روغن کاری باید روی یاتاقانها در صورت نیاز تمیز شود و محل قرارگیری یاتاقانها بر روی میل لنگ باد گرفته شود.
2) قراردادن میل لنگ بر روی بلوک سیلندر.
3) چرخاندن میل لنگ و اطمینان از صحت کار کرد میل لنگ
4) زدن سیل در دو گوشه نشینگاه کپه شماره 5 روی بلوک سیلندر.
تذکر: در خصوص سیل کاری کپه 5 در دو طرف نشینگاه کپه سر تا سری سیل به قطر 2 میلی متر سیل زده می شود.
نوع مواد مصرفی سیلیکون حرارتی مقدار مواد مصرفی 1/0 gr 25/0
5) روغنکاری سطح تماس میل لنگ و یاتاقانهای ثابت بلوک سیلندر  ( محل ژور نالهای ثابت میل لنگ)
نوع مواد مصرفی: SAE 10W30 مقدار روغن مصرفی: cc12
مواد مصرفی مطابق جدول ارائه شده واحد مهندسی مگاموتور.
6) جا ر زدن کپه ها به ترتیب بر روی بلوک سیلندر
لازم به ذکر است که باید برای اطمینان بیشتر بر روی کپه ها بوسیله چکش ضربه وارد کرد.
تذکر1: باید دقت  نمود که سطح انتهایی کپه یاتاقان عقب (شماره 5) با سطح بلوک سیلندر در قسمت عقب پایین در یک ردیف قرار گیرد.
تذکر 2: باید دقت نمود که سطح انتهایی کپه یاتاقان 1 با سطح بلوک سیلندر در یک ردیف باشد.
تذکر3: در هنگام جازدن کپه یاتاقانها علامت فلش بر روی کپه بایستی به سمت جلوی بلوک سیلندر باشد
7) بستن پیچ‌های کپه یاتاقانها بوسیله ابزار بادی گشتاور  kgm 6- 5/4
تذکر1: نحوه بستن پیچ های کپه از کپه شماره 3 شروع و به صورت ضربدری کپه شماره 2 و کپه شماره 4 و کپه شماره 1 و کپه شماره 5 بسته می شود.
تذکر2: برای اطمینان بیشتر لازم است که صددرصد پیچهای کپه ثابت توسط ترک رنج ترک‌گیری گردد.
8) چرخاندن میل لنگ بعد از بستن پیچ ها
توجه:
1- کپه های ثابت بلوک با بلوکهای بعدی و یا قبلی جابجا نشود.
2- کپه های ثابت بلوک ( کپه های شماره 2 و کپه شماره 4) جابجا بسته نشود.
3- ترک گیری صد در صد پیچ ها و اطمینان از کالیبره بودن ترک متر.
4- میل لنگ باید به نرمی قابل چرخاندن باشد و هیچگونه قفل و گیر موضعی مجاز نیست.
9) بکار بردن مقداری سیل در سمت شیار کاسه نمد کپه یاتاقان (شماره5)
نوع مواد مصرفی: سیلیکون حرارتی مقدار مواد مصرفی : 1/gr 1/0
مواد مصرفی مطابق جدول ارائه شده واحد مهندسی مگاموتور.
10) در صورت عدم استفاده از سیل لاستیک می توان از کاسه نمد کپه یاتاقان استفاده نمود.
توجه:
1- جهت قرار گیری کاسه نمد تیغه باید در موقع مونتاژ دقت نمود.
2- سیل به کار برده شده به میزان کافی برای هر یک از شیار ها بوده و صرفاً برای درز گیری و آب بندی بین بلوک و کپه می باشد.
11) روغنکاری سطح تماس انتهای میل لنگ و بلوک سیلندر (محل تماس کاسه نمد ته میل لنگ با میل لنگ بلوک سیلندر)
نوع روغن مصرفی: SAE 10w30 مقدار روغن مصرفی cc3
مواد مصرفی مطابق جدول ارائه شده واحد مهندسی مگاموتور
12) مونتاژ کاسه نمد ته میل لنگ برروی مجموعه بلوک و سیلندر و میل لنگ بوسیله ابزار مخصوص
توجه:
1- کنترل کاسه نمد ته میل لنگ که باید به گریس نسوز آغشته شده باشد.
2- کاسه نمد ته میل لنگ باید بطور کامل در محل خود قرار گرفته باشد میزان فرو رفتگی کاسه نمد نسبت به سطح انتهائی بلوک 2- 0 میلی متر باید باشد.
3- کنترل ابزار مخصوص
13) چرخاندن میل لنگ بطوریکه موقعیت لنگ 1و4 میل لنگ در نقطه مرگ بالا قرار گیرد.
ایستگاه: حکاکی
مرحله مونتاژ: دسته روغن و جت روغن سرسیلندر
1) استفاده از  سیل لاستیک در محل شیار کاسه نمد کپه شماره 5
مواد مصرفی مطابق جدول ارائه شده واحد مهندسی مگاموتور
2) قرار دادن پالت حمل بلوک برروی سطح قرار کارتل
3) درآوردن ضربه‌گیر سرمیل لنگ.
توجه:
1- اطمینان از مونتاژ بودن کلیه قطعات در ایستگاههای قبلی
2- اطمینان از صحت قرارگیری پالت بر روی بلوک.
3- کنترل پالت از نظر شکستگی
4- سیل باید کاملاً شیار کپه را پر کند و مقداری سیل از محل کپه و بلوک بیرون بزند.
4) چرخاندن بلوک برای حکاکی (بطوریکه سطح سر سیلندر به سمت بالا باشد)
5) مونتاژ دسته موتور چپ بوسیله دو عدد پیچ با گشتاور kgm 4-3
6) مونتاژ جت روغن سر سیلندر ( در صورتیکه به صورت مجموعه نباشد)
توجه:
1- اطمینان از سوراخ بودن جت روغن( با توجه به  سیم فولادی مستقر در ایستگاه کلیه جت باید کنترل شود.)
2- جت روغن همسطح بلوک سیلندر و یا حداکثر به اندازه یک میلی متر داخل سوراخ مربوطه روی بلوک سیلندر باشد.
3- کنترل گشتاور پیچ دسته موتور
مرحله مونتاژ: حکاکی
1) فرستادن بلوک سیلندر در محل استقرار  دستگاه حکاک و زدن شاسی نگهدارنده موقعیت بلوک و حک کردن شماره سریال بر روی موتور.
تذکر1: تمیز کردن جای حکاکی در صورت نیاز
تذکر 2: شماره سریال موتور از دو حرف و هشت عدد تشکیل شده است که ترتیب قرار گرفتن بصورت زیر می باشد.
z173456     24z
تذکر 3: ترتیب فوق روش پانچ نمودن حروف و اعداد را در کمپانی نیسان نشان می دهد اما شما می توانید روش دیگری غیر از آنچه که نشان داده شده است را اختیار کنید.
توجه:
1- اطمینان از تکراری نبودن شماره موتور
2- اطمینان از حکاکی صحیح کوبش اعداد خوانا بوده و اعدد هیچگونه مشکلی نداشته باشد.
3- اطمینان از عملکرد صحیح دستگاه حکاک
مرحله مونتاژ: ثبت اطلاعات
1) ثبت نوع سیلندر- شاتون- میل لنگ در دفتر مونتاژ
ایستگاه: پیستون
مرحله مونتاژ: مجموعه پیستون روی بلوک
1) روغنکاری سیلندرهای 1و2و3و4 توسط دستگاه روغن زن
مواد مصرفی  SAE 10W30 مقدار مصرف cc 12
مواد مصرفی مطابق جدول ارائه شده واحد مهندسی مگاموتور
2) قراردادن ابزار مخصوص مونتاژ پیستون در بلوک بر روی سطح بلوک سیلندر
3) تنظیم رنگها به طوریکه زاویه بین شیار رینگها کمتر از 60 درجه نباشد.(شیار رینگها کنار هم قرار نگیرند)
4) مونتاژ مجموعه پیستون 1و2و3و4  در بلوک بوسیله ابزار مخصوص
تذکر: لازم به ذکر است که قبل از مونتاژ مجموعه پیستونهای 1و2و3و4 باید از صحت گرید پیستونها صحت مونتاژ یاتاقانهای متحرک اطمینان حاصل نمود.
تذکر 2: مجموعه پیستونها را باید طوری روی بلوک سیلندر مونتاژ نمود که علامت تو رفتگی (علامت سنبه) به سمت جلو سیلندر قرار گیرد.
توجه:
1- کنترل از نظر روغنکاری داخل بلوک سیلندر
2- کنترل از نظر یکسان بودن گرید ابعادی پیستون با گرید بلوک سیلندر
3- کنترل از نظر یکسان بودن گرید وزنی پیستونهای مونتاژ شده
4- کنتر از نظر لقی مجاز بین پیستون و شاتون و کاملاً آزاد بودن گژن پین در پیستون
5- کنترل از نظر جابجا مونتاژ ننمودن مجموعه پیستون و شاتون در بلوک سیلندر
6- کنترل از نظر قرار گیری رینگها و زاویه بین شیار رینگها
7- اطمینان از صحت ابزار مونتاژ پیستون
8- اطمینان از صحت دستگاه اسپری روغن داخل سیلندر
ایستگاه: کپه شاتون
مرحله مونتاژ: کپه شاتون
1) چرخاندن بلوک سیلندر بطوریکه سطح قرار کارتل به سمت بالا باشد.
2) تنظیم یاتاقان متحرک مونتاژ شده بر روی دسته شاتون با ابزار مخصوص
تذکر1: در هنگام مجموعه پیستون و شاتون در ایستگاه حکاکی احتمال جابجایی کپه شاتون وجود داشته و لازم است قبل از مونتاژ کپه شاتون کنترل و تنظیم شود.
تذکر 2: هنگام مونتاژ کپه های متحرک روی شاتون باید دقت نمود که شماره های حک شده روی شاتون و کپه در یک سمت قرار گیرد.
تذکر3: بعد از مونتاژ کپه های متحرک به آرامی ضربه ای به کپه ها باید وارد نمود ( در صورت نیاز)
تذکر 4: قبل از مونتاژ کپه های 1و2و3و4 باید سطح میل لنگ (محل نصب کپه ها) روغنکاری شود.
مواد مصرفی:     SAE10W30     cc6
مواد مصرفی مطابق جدول ارائه شده واحد مهندسی مگاموتور
3) برداشتن کپه های متحرک از پالت مربوطه و نصب بر روی میل لنگ در محل مربوطه خود
4) مونتاژ کپه های متحرک 1و2و3و4 هر کدام بوسیله دو عدد مهره (پیچ) با گشتاور kgm 7/4-8/3
مونتاژ پیچ ها توسط دستگاه مولتی هد برقی صورت می گیرد.
5) چرخاندن میل لنگ با ابزار مخصوص به جهت اینکه میل لنگ و شاتون و پیستون هیچگونه مشکلی نداشته باشد.
توجه:
1- کنترل داشتن یاتاقان متحرک در قسمت دسته شاتون
2- کنترل جابجا نشدن یاتاقانها در قسمت دسته موتور  قرار داشتن ناخنی یاتاقان در شیار مربوطه بر روی دسته شاتون.
3- کنترل جابجا نشدن کپه های شاتون در یک دستگاه موتور با موتور دیگر
4- کنترل از نظر جابجا مونتاژ ننمودن کپه ها در یک دستگاه موتور
5- کنترل لقی محوری بین شاتون و میل لنگ- میزان لقی محوری شاتون و میل لنگ 4/0-2/0 میلی متر باید باشد.
6- کنترل از صحت عملکرد پیستون و میل لنگ
7- اطمینان از عملکرد دستگاه مولتی هد و بالا نبودن ترک پیچها و توجه به چراغ خطا در صورت اعلام خطا از سوی دستگاه مورد نظر.
ایستگاه: پایه دینام
مرحله مونتاژ: پین قرار  سینی عقب و کورکن روغن عقب سیلندر
1) جازدن پین موقعیت سینی عقب با (ابزار مخصوص) در سمت عقب سیلندر (در صورتیکه بلوک به صورت مجموعه نباشد)
توجه:
1- اطمینان از صحت مونتاژ پین موقعیت بطوری که پین به اندازه mm 10-7 از سطح بلوک سیلندر ( بیرون) قرار گیرد.
2- کنترل ابزار جازدن پین قرار سینی عقب.
مرحله مونتاژ: لوله مکنده فیلتر روغن
1) جازدن لوله مکنده فیلتر روغن (ابزار مخصوص) در محل اتصال پیچ دو سر رزوه فیلتر روغن
توجه:
1- اطمینان از صحت مونتاژ لوله مکنده فیلتر
2- کنترل ابزار جازدن لوله مکنده فیلتر روغن
مرحله مونتاژ: بوش موقعیت
1) مونتاژ نمودن بوش موقعیت سینی عقب با ابزار مخصوص
توجه:
1- بوش در هنگام مونتاژ به صورت پرس فیت در محل خود باید مونتاژ شود لق بودن بوش پس از مونتاژ و یا به سختی جا رفتن بوش قابل قبول نیست.
2- کنترل بوش پس از مونتاژ از نظر پلیسه کردن لبه و به راحت جا رفتن شفت.
3- کنترل ابزار مخصوص
مرحله مونتاژ: پایه دینام
1- مونتاژ براکت پایه دینام بر روی بلوک سیلندر و بوسیله گیر دادن سه عدد پیچ
تذکر: محکم کردن پیچ ها به اندازه گشتاور  kgm5/5-4
توجه:
1- کنترل ظاهری پایه دینام از نظر زنگ زدگی دفرمه بودن و داشتن قلاویز.
2- کنترل گشتاور پیچ های پایه دینام از نظر گشتاور به صورت رندم
مرحله مونتاژ: دسته موتور راست
1) مونتاژ دسته موتور راست بر روی بلوک سیلندر و بوسیله گیردادن سه عدد پیچ
تذکر: محکم کردن پیچ به اندازه گشتاور   kgm 4-3
توجه:
1- کنترل ظاهری دسته موتور از نظر داشتن پوشش رنگ مناسب و دفرمه نبودن
2- کنترل پیچهای دسته موتور از نظر گشتاور به صورت رندم.
2) بر گرداندن بلوک سیلندر به طوریکه سمت استقرار سر سیلندر به سمت بالا باشد.
ایستگاه: سر سیلندر
مرحله مونتاژ : سر سیلندر و پین موقعیت بر روی بلوک سیلندر
1) پاک کردن ذرات روغن و غبار از سطح بلوک سیلندر بوسیله یک تکه پارچه.
2) مونتاژ پین موقعیت بر روی بلوک سیلندر ( با ابزار مخصوص) به طوریکه پین اندازه mm5 نسبت به سطح بلوک سیلندر بیرون قرار گیرد.
توجه:
1- کنترل بلوک نیمه مونتاژ شده از نظر تکمیل بودن قطعات ایستگاه قبلی.
2- اطمینان از صحت صحیح مونتاژ پین سر سیلندر.
3- کنترل ابزار مخصوص مونتاژ پین سر سیلندر.
3) بعد از برداشتن واشر سر سیلندر بر روی سطح بلوک سیلندر قرار دهید. بطوریکه روی پین های راهنما فیت شود (طوری قرار داده شود تا سوراخ تعبیه شده روی واشر سر سیلندر مقابل نقطه نظیر خود که مربوط به جت روغن است روی بلوک سیلندر قرار گیرد.)
تذکر:
زمانی که واشر را روی سر سیلندر قرار می دهید انتهای جلوی آن را کمی به سمت بالا خم می نمائیم.
4) چک کردن مجموعه سر سیلندر و اطمینان از صحت مونتاژ مجموعه سر سیلندر
5) سر سیلندر را به پهلو بخوابانید بطوریکه کف زیرین سر سیلندر روبروی شما قرار گیرد. سپس بوسیله پارچه پاک کنید.( در صورت نیاز)
توجه:
1- کنترل واشر سرسیلندر از نظر اینکه کاملا برروی سر سیلندر قرار گرفته و کلیه سوراخهای واشر سرسیلندر با سوراخهای سر سیلندر با یکدیگر منطبق است.
2- کنترل سر سیلندر از نظرظاهری نداشتن کسری- تمیز بودن و ;.
6) گذاشتن مجموعه سر سیلندر بر روی بلوک سیلندر بطوریکه پین نصب شده بر روی بلوک در موقعیت قرار خود در سر سیلندر قرار گیرد.
7) مونتاژ نمودن واشر پیچ سر سیلندر بر روی پیچ سرسیلندر
8) مونتاژ سر سیلندر بر روی بلوک سیلندر بوسیله 10 عدد پیچ و 10 عدد واشر (پیچ و واشر به صورت مجموعه به خط مونتاژ تزریق می‌گردد) با گشتاور kgm 5/8 ~ 7.
تذکر1: هنگام مونتاژ سر سیلندر روی بلوک سیلندر باید پیستون 1و4 در مرگ بالا قرار گرفته باشد.
تذکر2: هنگام مونتاژ سر سیلندر بر روی بلوک سیلندر باید پین موقعیت میل سوپاپ در بالاترین نقطه قرار گرفته باشد.
تذکر 3: جهت بستن پیچهای سر سیلندر باید ترتیب اعلام شده مقابل رعایت گردد.
توجه:
1- کنترل از نظر اینکه سر سیلندر کاملا برروی پین قرار گرفته است.
2- پیچهای سر سیلندر باید به صورت صد درصد توسط ترک رنج گرفته شود.
3- کنترل بلوک سیلندر از نظر قرار گرفتن پیستون 1و4 و همچنین موقعیت پین میل سوپاپ
4- نحوه بستن پیچهای سر سیلندر از اهمیت بالائی بر خوردار بوده و لازم است این مسئله در موقع بستن پیچ‌ها رعایت گردد.
مرحله مونتاژ: لوله بخار روغن -لوله راهنمای گیج روغن
1) مونتاژ لوله بخار روغن بر روی بلوک سیلندر بوسیله چکش و ابزار مخصوص بصورتیکه لوله یاد شده با سطح عقب بلوک سیلندر موازی بوده و تا محل شاخص خود بر روی بلوک مونتاژ شود.
توجه:
1- کنترل لوله بخار از نظر شکستگی- دارا بودن پوشش کامل
2- لوله بخار روغن باید به صورت فیت و با ضربات چکش بر روی بلوک مونتاژ شود لق بودن لوله بخار در محل خود مجاز نیست
3- اطمینان از صحت قرارگیری لوله بخار در محل خود و قرارگیری پایه براکت در موقعیت های نصب خود در سر سیلندر.
4- کنترل ابزار مخصوص مونتاژ
2- آغشته کردن انتهای لوله راهنمای گیج روغن با لاکتایت
نوع ماده مصرفی     مقدار مصرف
Loctite 270 Or Helme 20    Gr2/0
مواد مصرفی مطابق جدول ارائه شده واجد مهندسی مگاتور.
3- مونتاژ لوله راهنمای گیج روغن بر روی بلوک سیلندر بوسیله چکش و ابزار مخصوص.
توجه :
1- کنترل لوله راهنمای گیج روغن از نظر شکستگی – داران بودن پوشش کامل
2- راهنمای روغن باید به صورت فیت و با ضربات چکش بر روی بلوک مونتاژ شود.لق بودن راهنمای روغن در محل خود مجاز نیست.
3- کنترل ابزار مخصوص مونتاژ
4- گیردادن پیچ اتصال لوله بخار روغن به سرسیلندر
5- گیردادن واشر کائوچوئی پمپ بنزین در محل خود
ایستگاه: زنجیر سفت کن
مرحله مونتاژ : انتقال بلوک به ایستگاه زنجیر سفت کن
1) قرار دادن پاکت حمل بلوک بر روی گردان و هدایت موتور نیم مونتاژ بر روی پالت و زدن شاسی جک دستگاه گردان جهت انتقال موتور از ایستگاه سرسیلندر به ایستگاه زنجیر سفت کن ، طوریکه جلوی بلوک سیلندر به سمت بالا قرار گیرد.
2) انتقال نیم موتور بر روی رولر حمل بلوک و چرخاندن موتور به میزان 90 درجه حول محور قائم بر سطح افق در این حالت سمت کارتل به طرف اپراتور مونتاژ می‌باشد.
3) برداشتن پالت ایستگاه قبل و انتقال به رولر مخصوص حمل پاکت کنار خط
4) گیردادن پیچ اتصال لوله بخار به بلوک سیلندر
توجه:
در موقع انتقال بلوک از ایستگاه سرسیلندر باید دقت نمود که بلوک در محل خود بر روی پالت ایستگاه زنجیر سفت کن قرار گرفته و همزمان با جابجاشدن مواظب بود که بلوک بر روی زمین نیفتد.
مرحله مونتاژ : قاب زنجیر راست و چپ – مجموعه زنجیر سفت کن
1) قرار دادن زنجیر بر روی چرخ زنجیر بطوریکه یکی از دندانه های علامت زده شده روبروی علامت چرخ زنجیر قرار گیرد.
2) رد کردن مجموعه زنجیر و چرخ زنجیر از سوراخ قسمت بالا سرسیلندر و میل سوپاپ و نصب زنجیر روی چرخ زنجیر میل لنگ بطوریکه یکی دیگر از دندانه های علامت زده شده روبروی علامت چرخ زنجیر میل لنگ قرار گیرد.
3) بعد از نصب زنجیر روی چرخ زنجیر میل لنگ، باید چرخ زنجیر را که زنجیر روی آن نصب شده است روی میل سوپاپ قرار داد بطوریکه پین موقعیت میل سوپاپ داخل سوراخ ایجاد شده روی چرخ زنجیر قرار گیرد.
تذکر: بعد از مونتاژ مجموعه چرخ زنجیر و زنجیر باید 2 عدد دندانه علامت زده شده روبروی علامت چرخ زنجیر میل سوپاپ و چرخ زنجیر میل لنگ قرار گیرد و در صورتیکه این علامتهای ایجاد شده چرخ زنجیر میل سوپاپ به میل لنگ قرار نگیرد باید از زنجیر دیگری استفاده نمود.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید