پروژه دانشجویی مقاله خط و انواع آن تحت word دارای 78 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله خط و انواع آن تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی مقاله خط و انواع آن تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پروژه دانشجویی مقاله خط و انواع آن تحت word :
بخشی از فهرست پروژه دانشجویی مقاله خط و انواع آن تحت word
مقدمه
تحولات خط وانواع آن
مراحل ماقبل تاریخ خط
خط اشیایی
تحولات بعدی خط
ابداع در خط اولیه در شرق باستان
خط مصری
تکامل خط مصری
خط میخی
شکل خارجی خط میخی
خط میخی سومری
خط میخی اکدی
خط میخی سایر ملل شرق باستان
میخی عیلامی
خط میخی خوریها
خط میخی هیتیهای آسیا صغیر
خط میخی دراوراتور
سایر خطهای آسیای نزدیک هزاره دوم و سوم قبل از میلاد
خط ماقبل عیلامی
خط سینایی
خط تصویری درارمنستان ماقبل تاریخ
انقلابی که ایجاد خط الفبایی سامی در شرق باستان بوجود آورد
خط آرامی
اشکال داخلی و خارجی خطهای غربی شمالی
خطهای لیبی
پایان مرحله ایجاد یونانی منشا خطهای اروپایی
خط یونانی
شعبات خط یونانی در آسیای صغیر باستان
خط فریگیایی باستان
خط لیکیایی
خط لیدیایی
خط کاریایی
خط سیدتی
خط ایتالیایی باستان
خط لاتینی
خط ژرمنا ـ خط روین ژرمنی
خط اوگامیکی کلتی
شعبات متاخرتر الفبایی یونانی
خط آلبانیایی
جنبش رو به رشد خط لاتینی درعصر جدید
انواع مختلف خطهای حرفی و صامتی و خصوصیات آنها
خط مروئیتی
خط ارمنی
خط گرجی
خط های ایبری ( اسپانیایی باستان)
مشتقات خط هجایی سامی در خطوط هندی
خط کهاروشتخی
خط برهمی
خطهای هند غربی و آسیای مرکزی
خطهای تبتی
خطهای جنوب شرقی آسیا
خط اندونزی
خط در سریلانکا
گروه خطهای هند جنوبی در شبه قاره هند
خط در جزایر مالدیو
خط واژه ای چینی
خط خارجی خط چینی
شکل داخلی خط چینی
سایر انواع خط واژه ایی در جنوب شرق آسیا
خط میائو
خط یائو
خط سی سیا
خط موسو
خط کیدانی
نوشتار در ویتنام ، کره ، ژاپن
خط ویتنامی
خط ژاپنی
خط کره ایی
اختراع خط د رآمریکا تا پیش از کریستف کلمب
خط مایایی
ابداع خط در عصر حاضر
خط اختراعیی سرخپوستان قبیله چروکی سیکوایی
خط اسکیموهای آلاسکا
سایر خطهای ابتدایی در امریکا
ابداع خط در آفریقا ، خط هجایی وایی درلیبریا
خط هیجایی منده در سیرالئون
خط باموم در کامرون
ملاحظات نهایی درباره تحولات خط
نتیجه گیری مطالب
تصاویر
منابع
تحولات خط و انواع آن
خط براستی یکی از ارزشهای فرهنگی عظیم انسان به شمار می رود . ملتهای گوناگون که در اطراف پراکنده به دو گروه دارای خط و فاقد تقسیم می شوند: و این امر دلیلی بر ارزش خط است. خط و زبان اشکال متنوع خبر رسانی هستند به زبان می توان حرکات (حیوانات نیز از این نوع خبر رسانی استفاده می کنند و علائم (رنگها ، دود، صدای سوت، طبلهای جنگی ، کف زدن و غیره) را نیز افزود این گونه اشکال خبر رسانی یا نیازی به توضیح ندارند مثل رنگ سبز و قرمز در علائم راهنمایی ـ در حالی که اکثر وسایل خبررسانی از آن جمله زبان خصوصیت لحظه ای دارند و به زمان و مکان محدود می شوند. در نتیجه محدودیت مکانی ، نزدیکی ناطق و شنونده ضرورت پیدا می کند و این محدودیت در جریان عمل از بین نمی رود لیکن واژه نوشته شده می تواند در محدودیت زمانی و مکانی فائق آید به همین سبب دارای بعد زمانی طولانی است خط را می توان نوعی وسیله خبر رسانی به حساب آورد. که به انسان کمک می کند تا بر محدودیت زمانی و مکانی غلبه یابد حتی اگر از اشارات شرطی یا نیازمند به توضیح تشکیل شده باشد. به دلیل عدم گسترش کاربرد صفحه گرامافون و نوار ظبط ما بررسی آنها نمی پردازیم هر گونه خبر رسانی شفاهی دارای دو بعد خارجی ( صوت ) و داخلی (مفهوم) است خبر رسانی کتبی نیز همین دو بعد را دارد با این تفاوت که ارتباط میان ابعاد آن پیچیده تر است. اکثر خطهای معاصر دارای بعد خارجی هستند و بعد داخلی در آنها منعکس نیست و تنها خواننده آن را درک می کند البته این امر تنها زمانی میسر می شود که هم نویسنده و هم خواننده برای درک خبر مجبور به آموختن آن زبان خواهد بود. بر عکس خطهای ما خطهای اولیه بیشتر بعد داخلی خبر را می رسانند و از بعد خارجی چشم پوشی می کنند یکی از وظایف عمده محققین خط بررسی چگونگی تبدیل تدریجی خط ادراکی بهخط صوتی است. بیشتر خطهایی که ما می شناسیم مثل لایتنی ، یونانی ، روسی ، هم چنین خطهای مختلف هندی و خط غیر کامل سامی چون عربی و عبری (غیر کامل بدان سبب که مصوتها در آنها به طور کامل منعکس نمی شوند) خطهای مبتنی بر اصول صوتی هستند. در حالی که در شرق آسیادر کنار خط صوتی خط زنده ای واژه های یا ادراکی چینی با زاران اشاره برای بیان مفاهیم ثابتی چون (کودک ) و (درخت ) و (نوشیدن ) با در نظر گرفتن تلفظ متفاوت آن در لهجه های گوناگون ( با کتابت ثابت) وجود دارد.