برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی کارورزی در روابط عمومی شرکت سهامی بیمه ایران تحت word دارای 114 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی کارورزی در روابط عمومی شرکت سهامی بیمه ایران تحت word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

فهرست مطالب
پیشگفتار 4
روابط عمومی در نگاهی کلّی5
مقدمه ای کلی برای کاروزی 32

فصل اول : شرکت سهامی بیمه ایران
تأسیس36
 نمودارسازمانی37
شروع فعالیت ها، اهداف، سیاست ها41
طرحهای اجرایی و برنامه ریزی های اینده45

فصل دوم: روابط عمومی شرکت سهامی بیمه ایران
شرح عملکرد55
نمودار سازمانی 58
شرح وظایف کلی /  عناوین شغلی 60
انتشار ترازنامه مالی شرکت به منظور شفاف سازی 91
آشنایی با نشریه پیام بیمه 95

فصل سوم : ضمائم ـ منابع

ضمائم 98
منابع 107


پیشگفتار :
 
         یکی‌از عواملی‌که‌در سرنوشت‌هر مؤسسه‌، گروه‌و فرد اهمیت‌و ارزش‌اساسی‌دارد و آنها رادرنیل‌به‌هدف‌ها یاری‌می‌دهد ; کیفیت‌رابطه‌آنها با افرادو مؤسساتی‌است‌که‌باآنها سروکار دارند و همچنین‌با افکار عمومی‌جامعه‌ای‌است‌که‌در آن‌به‌فعالیت‌مشغولند. هر اندازه‌این‌ارتباط به‌شکل‌مؤثری‌گسترش‌یافته‌باشد، به‌همان‌اندازه‌آن‌فرد، گروه‌و مؤسسه‌در دستیابی‌به‌اهداف‌خود موفق‌تر می‌باشد . اکنون‌به‌عنوان‌یک‌اصل‌اساسی‌در مدیریت‌پذیرفته‌شده‌که‌افراد و مؤسسات‌برای‌ رسیدن‌هرچه‌بهتر و راحت‌تر به‌مقاصد خود نیازمند به‌حسن‌رابطه‌و درک‌متقابل‌و توسعه‌تفاهم‌با یکدیگر و عموم‌مردم‌می‌باشند .
           مدیران‌مؤسسات‌به‌دلایل‌فوق‌، در تشکیلات‌خود اقدام‌به‌تأسیس‌دفتر، واحد یا بخشی‌تحت‌عنوان‌روابط عمومی‌نموده‌اند تا از طریق‌آن‌ارتباط مفید و مؤثر را با افراد داخل‌و خارج‌سازمان‌برقرارنمایند و با آگاه‌کردن‌، تشویق‌و ترغیب‌آنان‌، به‌اهداف‌مدیران‌، سریعتر، راحت‌تر و با هزینه‌کمتر جامه‌عمل‌بپوشانند . دست‌اندرکاران‌چنین‌دفاتری‌همه‌روزه‌در تلاشند تا با استفاده‌از تکنیک‌ها وتخصص‌های‌حرفه‌روابط عمومی‌، به‌گسترش‌تفاهم‌و ارتباط مؤثر بپردازند .  دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط عمومی علمی در ایران در تعریفی  که از روابط عمومی از او خواسته شد معتقد است : روابط عمومی  وکیل مدافع سازمان در بیرون و مدعی العلوم در داخل سازمان است . دراین گزارش  به برخی  مباحث روابط عمومی و تبیین  جایگاه آن در شرکت سهامی بیمه ایران  پرداخته می شود .
           در خاتمه ضمن سپاس ازکلیه اساتید ، پژوهشگران ، دانشجویان و دست اندرکارانی  که از ابتدا تا کنون در راه پیشبرد اهداف روابط عمومی همت گمارده اند لازم میدانم از استاد گرانقدر جناب آقای غنی زاده جهت  محبت های دلسوزانه ای که  از شهریور ماه 1385 تا کنون نسبت به اینجانب داشته اند همچنین یاری ایشان در راه گردآوری این گزارش تشکر و قدردانی فراوان بعمل آورم .      


روابط عمومی در نگاهی کلّی

تاریخچه روابط عمومی در ایران :
آنچه ما اکنون به عنوان روابط عمومی چه از نظر لغت و چه از نظر شغل می شناسیم برای اولین بار در مرداد ماه سال 1332 هجری شمسی در نمودار سازمانی شرکت سهامی تصفیه نفت ایران در آبادان مستقر بود اداره تاسیس شد که آن را روابط عمومی نامیدند.در سال 1340 به بعد به اقتباس از این شرکت وزارتخانه ها و موسسات بزرگ دیگر ایران به تدریج واحدهایی به نام انتشارات، مطبوعات، تبلیغات  و اطلاعات که بعداً همگی به روابط عمومی تغییر یافت .
پس از تشکیل واحدهای روابط عمومی در ایران نیاز به آموزش مسئولین روابط عمومی ها و کارکنان این واحد احساس شد و توسط کلاسهای کوتاه مدت آموزشی تشکیل شد که مقدمات اصول و فنون و روابط عمومی توسط استادان و صاحب نظران تدریس می شد همچنین نخستین سمینار روابط عمومی در ایران در تاریخ سی آذر  1343 در آبادان برگزار شد.در سال 1345 برای تشکیل دانشکده ای در رشته روابط عمومی، مطالعاتی به عمل آمد و در سال 1346 موسسه عالی مطبوعات در روابط عمومی تشکیل شد.موسسه عالی مطبوعات در روابط عمومی در سال تحصیلی 47 -46 فعالیت خود را آغاز کرد.از سال 1350 ادارات روابط عمومی با شکل و ترکیب فعلی و با آئین نامه ها و اساس نامه ها و شرح وظایف خاص خود از گسترش بیشتری برخوردار شدندو توسط سازمان امور اداری و استخدامی  کشور و وزارت اطلاعات و جهانگردی وقت( وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) از سال 1345 تشکیلات جدید روابط عمومی در سازمانها به تصویب رسید و به تدریج رشد و توسعه ادارات روابط عمومی به حدی رسید که امروز شاهد آن هستیم که هر موسسه، سازمان، کانون و نهادها دارای روابط عمومی  می باشند.

منابع
[1]. امینی‌، رضا. روابط عمومی‌. تهران‌: دانشکده‌علوم‌ارتباطات‌اجتماعی‌، 1350.
[2]. متولی‌، کاظم‌. روابط عمومی‌ و تبلیغات‌. تهران‌: بهجت‌، 1372.
[3]. میرسعید قاضی‌، علی‌. تئوری‌و عمل‌در روابط عمومی‌ و ارتباطات‌. تهران‌: مبتکران‌، 1370.
[4]. سفیدی‌، هوشمند. راهبردهای‌عملی‌روابط عمومی‌. تهران‌: دانشگاه‌آزاد اسلامی‌واحد تهران‌مرکزی‌، 1377.
[5]. میرسپاسی‌، ناصر. >نگرش‌راهبردی‌به‌نقش‌روابط عمومی‌ در سازمانها<. تدبیر، 92(خرداد1378): 36 ـ 43.
وب سایت شرکت سهامی بیمه ایران  : www.iraninsurance.ir
وب سایت هتل عباسی : www.abbasihotel.com
وب سایت بیمه مرکزی :   www.centinsur.ir
وب سایت پژوهشکده بیمه (وابسته به بیمه مرکزی ) www.irc.ac.ir
کتابخانه دانشگاه علامه طباطبایی


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید