
پروژه دانشجویی مقاله موتورهای جستجوگر تحت word دارای 47 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله موتورهای جستجوگر تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
بخشی از فهرست مطالب پروژه پروژه دانشجویی مقاله موتورهای جستجوگر تحت word
مقدمه
موتور جستجوگر چیست و چرا اهمیت دارد؟
خلاصه
تعاریف
Spider
Crawler
Directory
Keyword
Keyword Density
Keyword Staffing
Tinny Text
Spam
Deep Crawl
Robots.txt
META robots tag
Link
Link Popularity
Learn Frequency
URL-Uniform Resource Locator
Stop Word
Meta tags
META Keywords
META Description
Stemming
Rank
Spamdexing
Comment
موتور جستجوگر چگونه کار می کند؟
الف- Spider (عنکبوت)
اما یک اسپایدر آنرا چگونه می بیند؟
آیا این دنیای متنی برای شما جذاب است؟
ه- Ranker (سیستم رتبه بندی)
جستجوگر ترکیبی چیست؟
انتخاب واژه های کلیدی
منابع و مأخذ
مقدمه
رشد اینترنت شگفت آور شده است. با توجه به تحقیق میدانی در سال 1996 این رشد تصاعدی همچنان ادامه دارد. و تخمین زده شده که شبکه از نظر اندازه و حجم هر 12 تا 15 ماه دو برابر میشود. بطور تقریبی 000/100 وبگاه در اگوست 1995 وجود داشته و این تعداد در اگوست 1996 به 041/536 رسیده است. از آنجائی که هر پایگاه میتواند بسیاری از صفحات وب را در خود داشته باشد این باعث میشود که تعداد بیشتری از صفحات وب بوجود آید. در حالیکه کیفیت بسیاری از صفحات ممکن است مورد سؤال باشد و نگهداری بسیاری از صفحات پراکنده است. اما صفحات معتبری هم وجود دارد که اطلاعات با ارزشی در مورد بسیاری از موضوعات ارائه میدهد. آنچه استفادهکنندگان به آن نیاز دارند یک سیستم جداکننده است که مو را از ماست بکشد
تلاشهای زیادی صورت گرفته که این وظیفه را آسان کند: کتابداران و متخصصان موضوعی راهنماهای موضوعی را گردآوری کردهاند. «اخبار کتابخانههای تحقیقاتی و دانشکدهای» بطور دورهای راهنماهای منابع اینترنتی را در موضوعات انتخابی منتشر میکند. علاوه بر آن فهرست نویسان Intercat را (که یک فهرست آزمایشی برای اینترنت است) بوجود آورده اند
کتابداران مرجع یک پایگاه وب را به نام Infofilter بوجود آوردهاند که مرور منابع اینترنتی را به اشتراک بگذارند و کتابداران ردهبندی موضوعی را برای سازماندهی منابع اینترنت مورد آزمایش قرار دادهاند. اما چیزی که بیشترین توجه استفاده کنندگان اینترنت را به خود معطوف داشته است، احتمالاً عنکبوتها و روباتهایی هستند که خدمات جستجو را انتخاب میکنند
برای بسیاری از جستجوگران اینترنت، این موتورها با راه دادن آنها به فضای اطلاعاتی عظیم کمک موقتی ارائه میدهند. کاربران اینترنت بزودی فهمیدند که این موتورها کامل و مناسب نیستند زیرا آنها منطقه جغرافیایی خاصی را پوشش میدهند، بصورت متفاوت نمایه سازی میشوند و منابع را با واژه های کلیدی بازیابی میکنند. استفاده کنندگان هرگز نمیتوانند اعتماد کنند که یک جستجو جامع یا قطعی باشد. با وجود اینکه نتایج بازیابی ظاهرا بوسیله میزان ارتباط مرتب شده است و استفاده کنندگان مبارزه با ریزش کاذب مواد تکراری و نامربوط را ادامه میدهند. در کل پیشرفت خوبی در کمک به استفاده کنندگان برای جهت یابی در اینترنت بوجود آمده، اما این ابزارها آنقدر زیاد هستند که انتخاب صحیح یکی از آنها کار سختی است
علاوه بر آن انتخاب موتورهای جستجوی مناسب ممکن است برای استفادهکنندگان عمومی و نیز کتابداران، به علت رویه های پیچیده، مهمتر باشد. بعنوان مثال، اینفوسیک سرویس رایگان دارد، اما سرویسهای هزینه بر، یعنی متخصصان اینفوسیک، نمایه بزرگتر و قابلیتهای جستجوی قویتر ارائه میدهند
وب کروکر یک درخواست حق عضویت دارد که زمانی آن را تحمیل میکند. اگر این عمل در مقابل هزینه برای خدمات یک رویه شود، لازم خواهد بود برای استفاده کنندگان و بخصوص کتابداران که بدانند کدامیک از موتورهای جستجو را باید به خدمت بگیرند
موتور جستجوگر چیست و چرا اهمیت دارد؟
دنیای وب منبع عظیمی از اطلاعات است که روزبه روز بر حجم آن افزوده میشود. در حال حاضر میلیاردها صفحه که اطلاعات فراوانی از موضوعات مختلف را در بر دارند، بر روی سرورهای مختلف جا خوش کرده اند. این در حالیست که تولد سایتهای جدید و گسترش سایتهای موجود نیز به طور فزاینده ای به این حجم اطلاعات می افزاید
جنبه مثبت وب این است که اطلاعات فراوانی را در موضوعاتی بسیار گسترده، ارایه می دهد اما جنبه منفی آن این است که اگر کاربری دنبال موضوعی خاص باشد، کدام صفحه را بخواند؟ از میان میلیونها صفحه موجود، کدام صفحه و یا صفحات نیاز او را برآورده می کند؟
نرخ رشد اطلاعات تا بدانجا است که امروزه مشکل دسترسی به اطلاعات جدی تر از نبود اطلاعات است. امروزه چالش عمده اکثر کاربران دستیابی به اطلاعات است. به عبارت دیگر اگر کاربری دنبال موضوعی خاص باشد، کدام صفحه را باید بخواند؟ از میان این تعداد عظیم صفحات موجود، کدام صفحه نیاز او را برآورده می کند؟
اگر سایتی باشد که به کاربران در یافتن اطلاعات کمک کند، قطعا مورد توجه خواهد بود. خوشبختانه چنین سایتی وجود دارد و ما آنرا با نام موتور جستجوگر می شناسیم
موتور جستجوگر سایتی است که برای کمک به کاربران در یافتن اطلاعات موجود در سایتهای دیگر طراحی شده است. موتور جستجوگر سایتی است که با گرفتن عبارتی مختصر، کاربر را با لیستی از سایت ها روبرو میکند که به موضوع مورد علاقه او مرتبط میباشند. بسیاری از آنها در ابتدا تنها پروژه های دانشگاهی بوده اند نظیر
Google, Inktomi, Yahoo
آمارها نشان می دهند که افراد بسیاری سفر در دنیای وب را با موتورهای جستجوگر آغاز میکنند و مراجعه به موتورهای جستجوگر چنان عادی شده است که جستجو کردن و کار با موتورهای جستجوگر، دومین فعالیت عمده کاربران در دنیای وب (بعد از ارسال و دریافت نامه های الکترونیکی)، محسوب می شود
افرادی که دستی در تجارت الکترونیک دارند، اذعان می کنند که آوردن بیننده به سایت ضروری ترین شرط موفقیت برای سایتهای تجارت الکترونیک است. فرقی نمی کند که سایت چه کالا و خدماتی را ارایه می کند، هر سایت اگر خواهان کسب درآمد و محبوبیت است، باید بیننده داشته باشد
تعداد بینندگان هر سایت، برگ برنده آن در دنیای وب است. سایتی که بیننده ندارد بدون شک مرگی آن لاین را تجربه می کند. مرگی که متاسفانه نمی توان کسی را هم به مراسم ختمش دعوت نمود!
هر چه بر محبوبیت وب افزوده می گردد، نیاز به بایگانی کردن اطلاعات آن نیز بیشتر میشود؛ موتور جستجوگر نیز در واقع این اطلاعات را بایگانی کرده، در زمان مورد نیاز و به سرعت در اختیار کاربران قرار میدهد
بدون موتور جستجوگر، وب تنها به بخش کوچکی از موفقیت امروزین خود دست مییافت زیرا موتور جستجوگر، اینترنت را به رسانهای قابل استفاده برای همه کرده است (از هیچ کس توقع نمیرود تعداد زیادی از آدرس های وب را به یاد داشته باشد)
آن چه که موتورهای جستجوگر انجام می دهند- با درجات متفاوتی از موفقیت- فراهم کردن یک وسیله جستجوی ساده است. وقتی یک کاربر وب عبارتی را جستجو میکند، موتور جستجوگر لیستی از سایت ها را ارائه میکند که تعداد آنها از چند صد مورد تا چند میلیون متغیر میباشد
سایت هایی که موتور جستجوگر به عنوان نتایج جستجویش ارایه میکند، بر حسب میزان ارتباط با عبارت جستجو شده به ترتیب نزولی لیست میشوند
به عبارت دیگر سایتی که به عنوان اولین سایت در نتایج جستجو معرفی شده است، مرتبط ترین سایت با عبارت جستجو شده از دید آن موتور جستجوگر بوده است
دقت در ارایه نتایج جستجو چیزیست که کاربران وب همواره از موتورهای جستجوگر می خواهند. هر چه نتایج جستجوی یک موتور جستجوگر دقیق تر و مرتبط تر باشد، محبوب تر خواهد بود و کاربران بیشتری بدان مراجعه خواهند کرد
اگر عبارت یکسانی در تمام موتورهای جستجوگر، جستجو شود هیچ کدام از آنها نتایج یکسانی را ارائه نمیدهند و با نتایج کاملا متفاوتی روبرو میشویم
تفاوت در ارائه نتایج جستجو در موتورهای جستجوگر از تفاوت آنها در الگوریتم (سیستم رتبه بندی) و بایگانی دادهشان ناشی میشود.حتی اگر همه آنها از بایگانی داده یکسانی نیز استفاده کنند، بازهم نتایج جستجویشان متفاوت خواهد بود. موتور جستجوگر برای ردهبندی صفحات وب از الگوریتم خاصی استفاده میکند که فوقالعاده محرمانه میباشد
الگوریتم نیز مجموعه ای از دستورالعمل ها است که موتور جستجوگر به کمک آن تصمیم میگیرد که سایت ها را چگونه در خروجیاش مرتب کند
برای اینکه سایت ها با هم مقایسه شوند و بر حسب میزان ارتباط با موضوع جستجو شده، مرتب شوند، موتور جستجوگر، الگوریتم را بر مجموعهای از پارامترها اعمال میکند. پارامترهای مورد توجه موتور جستجوگر نیز همانند الگوریتم آن ها ناشناخته میباشد و این ناشناخته ها جذابیت دنیای موتورهای جستجوگر را دوچندان میکنند
به اهمیت موتورهای جستجوگر از دیدگاه کاربران وب و جستجوکنندگان اطلاعات اشاره شد. آیا موتورهای جستجوگر از دیدگاه تجاری و دیدگاه یک مدیر سایت نیز مهم می باشند؟
فعالان عرصه تجارت الکترونیک، آوردن بیننده به سایت را برای موفقیت در دنیای وب و تجارت آنلاین ضروری می دانند. فرقی نمیکند که سایت چه میفروشد و چه خدماتی ارایه می دهد: اگر سایتی به دنبال فروش کالا یا خدمات و کسب درآمد یا محبوبیت است، باید بیننده داشته باشد
تعداد بینندگان یک سایت، برگ برنده آن برای کسب موفقیت در دنیای وب میباشد. سایتی که بیننده ندارد، بدون شک مرگی آنلاین را تجربه میکند و چه بسیارند سایتهایی که هر روزه از چرخه زندگی در وب خارج می شوند!
مدیران و طراحان خبره وب به خوبی می دانند که فقط طراحی یک وب سایت تضمینی برای آمدن بیننده به آن نیست بلکه باید بینندگان را به طریقی به سایت جذب کرد. بینندگان تنها به دنبال رفع نیازهای اطلاعاتی خود می باشند و وظیفه ندارند به هر قیمتی که شده سایت شما را بیابند
برای دعوت بینندگان به وب سایتتان چه تدابیری اندیشیده اید؟ چگونه دیگران بدانند که شما سایت پر محتوا و جذابی دارید؟ خود شما چگونه سایتهای دیگر را می یابید؟
بدون هیچ گونه تردیدی باید گفت که ما در اغلب موارد به کمک موتورهای جستجوگر به آنچه که می خواهیم، دست می یابیم
خلاصه
