برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی پایان نامه انبار IT تحت word دارای 83 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی پایان نامه انبار IT تحت word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه پروژه دانشجویی پایان نامه انبار IT تحت word

مقدمه   
معرفی سیستم انبار   
آماده سازی محیط توسعه.  
قابلیت های سیستم  
فاز تشریح   
ویژ گی های محصول   
ریسک  
فصل دوم
فازساخت  construction  
UML چیست ؟    
دیاگرام UML    
Use Case.   
class diagram  
object  diagrams   
state chart diagram    
چرا نمودارهای حالت مهم هستند؟   
Static Structure    
sequence diagram    
پیامها    
activitydiagram diagrams:   
تصمیمات   
نمودار همکاری   
نمودار جزء   
deployment diagram  
دیاگرام بسته    
یادداشتها  
چرا این همه نمودارهای مختلف؟    
Collaboration diagram.  
فصل سوم
الگوریتم  
مراحل پنج گانه   
مرحله مقداردهی اولیه   
مرحله ورودی    
مرحله پردازش  
مرحله خروجی  
مرحله پاکسازی  ( Cleanup )  
پالایش یک طرفه    
فصل چهارم
پیاده سازی  
دیاگرام های موجود برای سیستم انبار  
کد های مربوط به فرم اصلی  
منوی فایل  
گزینه کالاها ی موجو د در انبار.  
کدهای مربوط به فرم کالا های وارد شده    
کدهای مربوط به فرم کالاهای خارج شده   
کدهای مربوط به فرم نمایش جستجو  
منوی گزارش  
منوی ویرایش    
منوی ثبت نام   
کدهای مربوط به فرم ثبت نام     
کدهای مربوط به فرم نمایش کالاها   
کدهای مربوط به فرم چاپ کالا ها     
کدهای نمایش جستجو    
فصل پنجم
Web saite  
ورود به سیستم     
صفحه اصلی.  
کالاهای موجود در انبار  
کالاهای خارج شده     
منابع     

چکیده

 امروزه با وجودی که پیشرفت علم ، هنوز هستند سازمان  هایی هستند که  به دلیل عدم توجه لازم ، مشکلاتی جدی برای خویش بوجود می آورند . نیمی از این بی توجهی ناشی از عدم فعالیت  افراد است . اینکه این عدم فعالیت از کجا ناشی می شود بستگی به دلایلی دارد که دلایل آن در این مقطع برای ما مهم نیست و فقط باید در صدد کاهش بروز مشکلات برآییم . بنابراین طرحی را پیشنهاد کردیم که هدف آن افزایش سطح آگاهی عمومی افراد جامعه نسبت به خطراتی است که جامعه را تهدید می کند . هر چند که مدت زمان طولانی ایی برای  تکمیل این طرح لازم است اما از نظر ما عنوان کردن آن و انجام قسمتی از آن هم جزئی از هدف اصلی است . در این پایانامه به تعریف طرح اولیه ، مدل تحلیل و طراحی و پیاده سازی این طرح پرداخته شده است . این سامانه سیستمی است برای ذخیره قطعات کامپیوتری ،و به روز کردن آن، که تمامی سازمان به آن احتیاج دارند. در آن از  مفاهیم مربوط به طبقه بندی اطلاعات استفاده کردیم ، اما در سیستم فعلی طبقه بندی به صورت خودکار انجام نمی شود . در تحلیل و طراحی ، دیاگرام های مربوط به پروسه مهندسی نرم افزار و مهندسی نیازمندیها را بدست آورده ایم و در مرحله پیاده سازی از چهارچوب .NET استفاده کرده ایم

نکته قابل توجه اینکه همیشه جا برای بهتر شدن و با کیفیت تر شدن وجود دارد و تعریف این طرح و پیاده سازی آن نیز از این قضیه مستثنی نیست . بنابراین برآن شدیم تا پژوهش و کار تحقیقاتی ایی در زمینه بهبود بخشی این طرح انجام دهیم که حاصل این تحقیق و پژوهش کمک می کند تا در کارهای آتی ایی که بر روی این طرح انجام خواهد شد ، به نتایج رضایت بخش و بهتری برسیم . در این راستا تحقیقاتی در زمینه طبقه بندی اطلاعات متنی و روشهای یادگیری ماشینی به منظور اعمال طبقه بندی اتوماتیک متن در کارهای آتی ، انجام دادیم

فصل اول

 مقدمه

در این پژوهش به تحلیل ، طراحی  وپیاده سازی یک  سیستم انبار می پردازیم . هدف از تهیه این سامانه افزایش سطح اطلاعات کاربران نسبت به قطعاتی است  که مورد استفاده قرار می گیرد.ابتدا طرح اولیه این سیستم را توضیح داده ایم ، سپس به برررسی و شناخت نیازمندیها و تحلیل سیستم پرداخته ایم و دیاگرام های پروسه مهندسی نرم افزار  با استفاده از نرم افزار rational rose تهیه کرده ایم . مرحله پیاده سازی با استفاده از چهارچوب .NET انجام شد . این سامانه زمینه کار تحقیقاتی نیز دارد . در این مورد به تحقیق در مورد یادگیری روش های مهندسی نرم افزار برداخته ایم

1    معرفی سیستم انبار

 این سیستم برای بخش IT در شرکت ایران خودرو در نظر گرفته شده است، در  این بخش تمامی قطعات و لوازم مربوط به کامپوتر نگه داری می شود

در قسمت های مختلف شرکت نیروهای انسانی مشغول به انجام  وظایف تعریف شده ،توسط سازمان  می باشند. افراد با سیستم های کامپیوتری مشغول به فعالیت می باشند

در صورت بروز مشکلات  سیستمی  با  قسمت IT تماس گرفته می شود وافرادی که در بخش ITمشغول به خدمت رسانی هستند به بخش مورد نظر رفته ومشکل را در صورت ممکن حل می کنند ولی اگر مشکل قابل حل نباشد باید سیستم  مورد نظر را به بخشITآورده و مشکل آن را بررسی کنند

یک سیستم ممکن است به هر دلیل سخت افزاری دچار مشکل شود،که کاربران این بخش باید آن را رفع کنند اگر قطعه ای  خراب شده باشد وکاربر احتیاج به سیستم داشته باشد واحدIT،باید قطعه  جدید را بر روی  سیستم نصب کند  تا کاربر به کارهای تعین شده خود رسیدگی کند

حال قطعه ای که بر روی سیستم نصب  می شود ممکن است دو حالت داشته باشد

 جدید باشد

تعمیری باشد(از سیستم های قبلی که دچار مشکل بوده اند وحال مشکل  رفع شده است بر روی سیستم مورد نظر نصب شود)

در این بخش به دلیل اینکه کاربرانITسفارش قطعات جدید را به قسمت خرید شرکت می دهند باید کاربران لیست تمامی قطعات را در شرکت را داشته باشند و باید هر بار که رئیس بخش ار آنها گزارش قطعات را بخواهند آن را ارائه دهند ،که سیستم نرم افزاری برای حل مشکلات کاربران IT.است

 آماده سازی محیط توسعه

 را توسعه دهیم با ید یک شناخت  ولیست کامل از قطعات که در این بخش استفاده می شود را در دست داشته باشیم که یکی از کاربران ITاین اطلاعات را در اختیار می گذارد.و هر انچه که در اختیار بنده قرار گرفت را به صورت یک پایگاه داده در نظر گرفتیم.که پیش تر می پردازیم

 برای اینکه هر قطعه در سیتم شناخته شده باشد برای آن خصوصیات های زیرا در نظر گرفته ایم

نام کالا
نوع کالا
مدل کالا
ظرفیت کالا
معرفی کالاها به نرم افزار و انتساب کد اختصاصی به هر کالا
دسته بندی کالاها بر حسب نوع
اختصاص واحدهای شمارش فرعی و اصلی به هر کالا
تعریف افراد رابط واحدهای سازمانی با واحد انبارداری به عنوان گیرنده گان کالا و اختصاص کد انحصاری به هر شخص
تعریف دقیق واحدهای سازمانی به همراه ثبت دقیق مشخصات آنها و تخصیص کد انحصاری به هر واحد

 قابلیت های سیستم

سرعت بالا در پیدا کردن اطلاعات مربوط به یک کالا
جلوگیری از اتفاقات ناگهانی مانند گم شدن کالا
حذف هزینه های اضافی مانند چاپ  رسید
جلوگیری از بایگانی تعداد زیادی کاغذ به عنوان رسید
سرعت در سرویس دهی به ارباب رجوع

  یکی از ویژگی های منحصر به فرد نرم افزار انبارداری انباردار، امکان برقراری ارتباط کاربران  و صاحبان کالا بدون حضور فیزیکی آنان در انبار است. با استفاده از این قابلیت، مسئول انبار می تواند بدون مراجعه حضوری و بدون نیاز به مکالمه با کاربران کالا مشاهده نماید

انباری که این سیستم را مورد استفاده قرار دهد، یک کلمه عبور و یک کلمه رمز در اختیار  دارد. و می تواند به هر کاربری یک کلمه عبور ورمز عبور دهد.صاحب کالا با استفاده از این دو شناسه و با برقراری ارتباط تلفنی از طریق کامپیوتر، می تواند کلیه اطلاعات مربوط به موجودی خود از قبیل موجودی در انبار، ورودی و خروجی کالای مربوط به خودو سایر اطلاعات را مشاهده نماید

  امنیت بسیار بالای نرم افزار انباردار ، به شما این اطمینان را می دهد تا نسبت به عدم    دسترسی در اعمال تغییرات در اطلاعات مربوط به کالاها ، ورودیها و خروجیها توسط کاربر سیستم مطمئن بوده و هیچ نگرانی به خود راه ندهید

با استفاده از این سیستم ، ترافیک کاری اپراتور انبار جهت پاسخگویی به صاحبان کالا و کنترل رفت و آمدهای کالا کاهش یافته  می شود

فاز تشریح

در این قسمت  طراحی و پیاده سازی سیستم  پایه ریزی شده که همین اصول وپایه در فاز بعدی می باشد

   5     ویژگی های محصول

 مستندات

درج و حذف اطلاعات

 جستجو

برحسب نام کالا
تاریخ

ریسک

ریسک نیروی انسانی :بی انگیزگی-کردن-خستگی
ریسک محیطی:خراب شدن سیستم –بر آورده نشدن نیاز کاربر
ریسک زمانی:انجام پروژه به تعویق می افتد
ریسک تجهیزات:استفاده از زبان بر نامه نویسی نامناسب-استفاده نکردن بهینه از منابع جدید –استفاده از سخت افزارونرم افزار نامناسب
ریسک هزینه:هزینه مالی برای آموزش نیروی انسانی-هزینه سیستمی(نرم  فزار وسخت افزار)                                      

فصل دوم

 فازساخت  construction

 در این فاز ما بقی نیازمندی ها همانطور شفاف استخراج شده و سیستم بر اساس معماری مطرح شده در فاز قبل بطور کامل توسعه داده   می شود

 UML چیست ؟

 مراحل پنج گانه برنامه نویسی ، نقطه شروع مناسبی برای  طراحی یک برنامه است ( اولین فاز). در ادامه با استفاده از پالایش ( بهسازی ) یکطرفه  مراحل پنج گانه برنامه نویسی ، فاز دوم طراحی یک برنامه انجام خواهد شد . استفاده از شبه کد بمنظور ارائه جزئیات پالایش ، کمک قابل توجه و مفیدی در ارتباط با طراحی برنامه را بدنبال خواهد داشت . رویکرد فوق ( مراحل پنج گانه برنامه نویسی ) ، روشی مفید بمنظور طراحی یک برنامه است . در این راستا برخی از طراحان برنامه های کامپیوتری ترجیح می دهند که از یک روش دقیق تر و موشکافانه تر استفاده نمایند . UML(Unified Modeling Language) مبتنی بر چنین رویکردی است

 UML ،زبانی استاندارد بمنظور مشخص نمودن ، پیش بینی ، ایجاد و مستند سازی تولیدات نرم افزاری است . UML ، مجموعه ای از بهترین امکانات مهندسی را بمنظور استفاده در مدل سازی سیستم های بزرگ و پیچیده ارائه که کارآئی آنان به اثبات رسیده است . UML یک متدولوژی رسمی برای پیاده سازی نرم افزار است

 روند شکل گیری UML :

برنامه نویسی شی گراء ( OOP ) ، از اوایل  سال 1960 مطرح  گردید . برنامه نویسی شی گراء با اینکه  بعنوان یک ایده جدید مطرح شده بود ولی بسرعت زبان های مدل سازی شی گراء برای پوشش ایده فوق ، مطرح و پیاده سازی گردیدند. در فاصله سال های 1970 تا اواخر 1980 چندین زبان مدل سازی شی گراء پیاده سازی گردید . تعداد زبان ها ی مدل سازی شی گراء در سال 1995 به بیش از پنجاه نمونه رسیده بود

از افراد فعال و پیشرو در این زمینه می توان به ( Jim Rumbaugh) شرکت جنرال الکتریک (rady Booch ) شرکت ( Rational software  ) وشرکت ( Ivar Jacobson Objectory )  اشاره نمود. هر یک از افراد فوق ، تلاش گسترده ای  را در جهت مدل سازی زبان برنامه نویسی انجام داده بودند . در سال 1994 ، Rumbaugh شرکت جنرال الکتریک را ترک و به Booch در شرکت Rational Software ملحق گردید

 دیاگرام UML

 اگر بخواخیم بگوئیم در پروژه ما از کدام نوع دیاگرام است بیشتر حالت ایستا است تا پویا زیرا که تقریبا همه چیز ثابت است

در هر مرحله از معرفی این خصوصیات آنچه را که انجام داده ا یم را به نمایش می گذاریم

 UML : یک راه حل آماده ساز با پشتیبانی کامل برای ساختن مدلهای شئ گرا در سیستم های پیچیده نرم افزاری است . دراین فصل با اشیا مورد استفاده در uml  آشنا می شویم

 Package بسته بندی :

 برای فهمیدن مسائل در دامنه های قابل پیشرفت و بزرگ ، مدل های ادراکی پیچیده تر و غیر قابل مدیریت می شوند و به وسیله Package می توان آنها را به گروه های کوچکتروزیرمجموعه های قابل مدیریت تقسیم بندی نمود

Package ،یکی از عناصر سازمانی در مدل های سیستمی UML است در یک Package  می توان اطلاعات درست سیستمی را به وسیله Package هایی که در آن محتویاتی چون Package ها، دیاگرام ها و عناصر دیگراست را وارد نمود

یک Package از Package ها، دیاگرام ها یا عناصرمنفرد وابسته ساخته شده که می تواند محتویات و عناصرخود را به روشنایی نمایان نماید و می توان با Package ها در سراسرمحیط های در حال پردازش و گسترده در یک گروه، ارتباط عناصر را به خوبی نشان داد. برای مثال در یک دیاگرام ادراکی بزرگ می توان با استفاده از Package عناصر را تقسیم بندی نمود و با استفاده ازPackage یک سیستم معماری را تعریف نمایید

در این دوره View ها یک مدل در UML به صورت دیاگرامهای گرافیکی زیر تعریف شده اند

• use case diagram
• class diagram
• object  diagrams
• state chart diagram

 Use Case

 Use Case مجموعه از رویدادها، که وقتی یک Actor ، در سیستم پردازش کاملی را انجام می دهد رخ می دهد و به صورت نرمال به یک پردازش بزرگ نسبت داده می شود و یک قدم منحصر به فرد یا پایان کار در یک سیستم نیست

 Actor :Actor نقش بیرونی یک شئ در سیستم Use Case را بازی می کند و یک شئ ممکن است چندین نقش را بازی نماید و یک شئ ، می تواند نشان دهنده چندین Actor در یک Use Case است

 Interface : واسط یک سری عملیات مشخص بر روی کلاس ها و Package یا عناصر، برای مربوط ساختن آنها به محیط بیرون می باشد

 Association : نشان دهنده ارتباط یا مشارکت یک Actor با Use Case می باشد

 Extends : گسترش ارتباط در یک Use Case را نشان می دهد. یک سوی دیگرآن رفتار وهنجار یک Use Case را نشان می دهد

  Uses : یک نوع ارتباط وابستگی که برای نشان دادن عناصر نیازمند به عناصر دیگر است

 System Boundary : محدوده و مرز داخلی و خارجی یک سیستم را نشان می دهد

  Constraint : یک نوع تحمیل کننده به سیستم است و برای نشان دادن موضوعاتی که باید به گونه ای صحیحی در سیستم نگهداری شوند می باشد

 Note : نشان دهنده توضیحات و پیغام در یک دیاگرام می با شد و تاثیر بر روی عناصر مدل و نه بر روی معنایی سیستم دارد

 2-Elment Constraint : ارتباط بین عناصر دو کلاس یا عناصر مشترک در سیستم را دارا است

 OR Constraint : ارتباط  بین عناصر یک کلاس یا فقط مشترکات آن را داراست

  از این قسمت به بعد با توضیح هردیاگرام در پایانش دیاگرام مربوط به سیستم انبار را مشاهده خواهید کرد

( اشکال به صورت قدم به قدم توضیح داده شده اند.)

 یک use case توضیح رفتار یک سیستم از دیدگاه استفاده کننده آن سیستم است برای توسعه دهندگان سیستم این یک وسیله با ارزش محسوب می شود use case  روش مطمئن واثبات شده برای گردآوری نیازهای سیستم از نقطه نظر کاربران است اگر هدف ایجاد سیستمی ا ست

که مردم عادی بتوانند از آن استفاده کنند کاربرد این نمودار اهمیت خواهد داشت

شکل آدمکی که مربوط به کاربر  است یک کنشگر(actor ) نامیده می شود .بیضی نماش دهنده نمودار use case   است. توجه کنید که کنشگر، موجودیتی است که نمودار کاربرد را راه می اندازد و می تواند شخص یا سیستم  دیگری باشد

 Actor کاربر

وظایف و درخواست های  کاربر به عهده دارد  و می تواند داشته باشد با یک فلش در یک فیلد به نمایش گذاشته شده است

 در خواست تعمیرات

در خواست سیستم
در خواست پشتیبانی

Actorکارمند بخش IT

پشتیبانی سیستم ها
انجام تعمیرات
انجام سیکل اداری خرید
به روز زسانی سیستم
انجام امور مالی

Actorمدیر بخش (IT)

در ارتباط بودن با سرپرست بخش
نظارت
دستور به انجام کار
دستور خرید سیستم
داشتن آمار قطعات

Actor فروشنده

فروش قطعات

  Actorفروشنده سیستم

 :class diagram

درباره اشیایی که اطرافتان وجود داردفکر کنید، خواهید دید که اکثرآنها دارای صفاتی (ویژگیهایی) هستند و رفتارمعینی دارند. می توانیم این رفتارها را به صورت مجموعه ای از عملیات درنظر بگیریم

حتما اشیایی را دیده اید که بر حسب طبیعتشان در گروه خاصی قرار میگیرند (اتومبیلها ، ابزار، لوازم خانگی و …) ما به این گروه های خاص کلاس می گوییم. یک در این شکل ازیک مستطیل برای نمایش کلاس استفاده شده واین مستطیل به سه قسمت تقسیم شده است. ناحیه بالای مستطیل نام کلاس را معین می کند وناحیه میانی حاوی صفات بوده وناحیه پایینی عملیات مورد نیاز کلاس را مشخص می کند

نمودار کلاس شامل تعدادی مستطیل است که توسط خطوطی که مشخص کننده  ارتباط کلاسها با یکدیگراست به هم متصل شده اند

اما به راستی چرا باید زحمت فکر کردن درباره کلاسها وصفات و رفتار آنها را کشید؟ این کار به خاطر ارتباطی است که ما با جهان پیچیده خود داریم. اکثر نرم افزار های مدرن، برخی از ویژگیهای جهان را شبیه سازی میکنند. دهها سال تجربه نشان می دهد که این روش ساده ترین راه برای توسعه نرم افزار است ، چراکه کلاسها، اشیای جهان واقعی را شبیه سازی می کنند

نمودار کلاس به تحلیل گر کمک می کند تا با مشتری به صحبت نشسته ودر نتیجه نیازهای مشتریان را حل کند

 نمودار شئ  object  diagrams  :

یک شئ نمونه ای از یک کلاس است و چیزی که دارای مقادیر مشخص و رفتار معین می باشد.این نمودار نشان میدهد که چگونه یک شئ توسط UML نمایش داده می شود. توجه کنید که نماد شئ ، یک مستطیل است وشبیه نماد کلاس می باشد با این تفاوت که زیر نام شئ خط کشیده شده است. نام نمونه خاص در سمت چپ : قرار گرفته است ونام کلاس درسمت راست : می آید

 نمودار حالت state chart diagram

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید