برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله اثرات سایتوتوکسیک و القاء آپوپتوزیس بعضی از مشتقات جدید ترکیبات کرومن بر رشد رده های سلول سرطان انسانی در حالت in vitro pdf دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثرات سایتوتوکسیک و القاء آپوپتوزیس بعضی از مشتقات جدید ترکیبات کرومن بر رشد رده های سلول سرطان انسانی در حالت in vitro pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثرات سایتوتوکسیک و القاء آپوپتوزیس بعضی از مشتقات جدید ترکیبات کرومن بر رشد رده های سلول سرطان انسانی در حالت in vitro pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثرات سایتوتوکسیک و القاء آپوپتوزیس بعضی از مشتقات جدید ترکیبات کرومن بر رشد رده های سلول سرطان انسانی در حالت in vitro pdf :

مقاله اثرات سایتوتوکسیک و القاء آپوپتوزیس بعضی از مشتقات جدید ترکیبات کرومن بر رشد رده های سلول سرطان انسانی در حالت in vitro pdf که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در شهریور 1388 در مجله دانشکده پزشکی از صفحه 387 تا 392 منتشر شده است.
نام: اثرات سایتوتوکسیک و القاء آپوپتوزیس بعضی از مشتقات جدید ترکیبات کرومن بر رشد رده های سلول سرطان انسانی در حالت in vitro
این مقاله دارای 6 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله مشتقات 4- آریل کرومن
مقاله سیتوتوکسیسیته سلولی
مقاله القا آپوپتوزیس

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: محمودی مجید
جناب آقای / سرکار خانم: رجبعلیان سعید
جناب آقای / سرکار خانم: فرومدی علیرضا
جناب آقای / سرکار خانم: حیدری کشل سعید
جناب آقای / سرکار خانم: صفوی ملیحه سادات
جناب آقای / سرکار خانم: خوش زبان احد
جناب آقای / سرکار خانم: دیوسالار کورس
جناب آقای / سرکار خانم: محققی محمدعلی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه و هدف: ترکیبات کرومن با زنجیره شیمیایی 4-Aryl- 4H- chromenes، گروهی از ترکیبات طبیعی هستند که خواص ضد توموری شدیدی در بافت های مبتلا به تومور از خود نشان می دهند. براساس گزارشات این ترکیبات از طریق جلوگیری از تشکیل توبولین در هنگام تقسیم سلولی باعث توقف تکثیر سلول ها می گردند. در این مطالعه اثرات سیتوتوکسیسیته سلولی و اثر القا آپوپتوز (ایجاد مرگ برنامه ریزی شده سلولی) مشتقاتی از این ترکیبات که در آزمایشگاه سنتز شده اند، مورد بررسی قرار گرفته است.
روش بررسی: اثر سیتوتوکسیسیته سلولی مشتقات سنتز شده ترکیبات کرومن با استفاده از رده های سلولی تومور انسانی شامل) MCF-7 (کارسینومای پستان) A549 (کارسینومای ریه)HEPG-2 (کارسینومای کبد(، )SW-480کارسینومای کولون)، ) 1321N1آستروسیتوما) U87-MG (گلیوبلاستوما) و) DAOY مدولوبلاستوما) و با به کارگیری روش MTT assay مورد ارزیابی قرار گرفت. در این روش جهت کنترل و مقایسه از داروی ضد سرطان etoposide استفاده شد. اثر القا آپوپتوز این مشتقات با روش رنگ آمیزی DNA سلول (DAPI staining) مورد سنجش قرار گرفت.
یافته ها: نتایج این بررسی نشان داد که مشتقات سنتز شده ای که دارای گروه شیمیایی فنیل- ایزواکسال یا حاوی گروه متوکسی در زنجیره شیمیایی خود می باشند، اثر سیتوتوکسیسیته سلولی و اثر القا آپوپتوزیس قابل مقایسه و یا حتی بیشتری در مقایسه با داروی etoposide از خود نشان می دهند.
نتیجه گیری: جابه جایی گروه شیمیایی تری متوکسی فنیل (trimethoxyphenylو 3,4,5) با گروه شیمیایی تیازول در مشتقات کرومن سنتز شده باعث کاهش اثر سیتوتوکسیسیته ترکیب کرومن می گردد در حالی که مشتق سنتز شده ای که حاوی گروه شیمیایی فنیل- ایزواکسال باشد اثر سیتوتوکسیسیته و اثر القا آپوپتوزیس شدیدتری دارد.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید